Αυτοί που μένουν σε γυάλινα σπίτια δεν πετούν πέτρες. Ιδίως αν το δικό τους έχει θολά τζάμια.

Κάπως έτσι συνοψίζεται η χθεσινή εμφάνιση του διευθύνοντος συμβούλου της εφημερίδας «Η Αυγή» Δημήτρη Στούμπου από την Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής για τα δάνεια των κομμάτων και των ΜΜΕ. Η ειρωνεία της υπόθεσης είναι ότι η ακρόαση αυτή είναι η μόνη που εμπίπτει και στις δύο κατηγορίες. «Η Αυγή» πήρε τραπεζικά δάνεια με εγγύηση ΣΥΡΙΖΑ. Δεδομένου ότι η Κουμουνδούρου ελάμβανε, ως κόμμα, κρατική επιχορήγηση, έχουμε μάλλον κάτι σε «αεροπλανάκι» των ΜΜΕ με δανεισμό, χρήματα και εξασφαλίσεις να γυρίζουν γύρω γύρω.

Δεν είναι η μόνη θλιβερή αλήθεια που ακούστηκε χθες, παρά τις προσπάθειες του υποβολείου των βουλευτών της συμπολίτευσης να καθοδηγήσουν τον Στούμπο ώστε να διέλθει από τις κακοτοπιές. Ας πούμε, η εκτόξευση, τα τελευταία χρόνια, της τραπεζικής διαφήμισης στην «Αυγή» είναι –και παραμένει –δυσανάλογη της σπιθαμιαίας κυκλοφορίας της. Αποτέλεσε όμως παρακολούθημα της διόγκωσης των ποσοστών του ΣΥΡΙΖΑ –εικονογραφώντας τη σχέση τραπεζών, πολιτικής και ΜΜΕ που στηλιτεύει έως παροξυσμού η συμπολίτευση. Παρ’ όλ’ αυτά το εγχώριο τρίγωνο χρηματοδότησης δεν ήταν επαρκές. Η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου το 2014 έχει και εξωχώριο χρώμα χάρη στα λεφτά που έβαλε η εταιρεία Ατλας, αγνώστων λοιπών στοιχείων πέραν του ότι έχει έδρα στην Κύπρο.

Πόσο χειρότερα μπορεί να είναι τα πράγματα; Πολύ –ιδίως αν αναλογιστεί κανείς σε ποιον βαθμό μια εφημερίδα μηδενικής εμβέλειας χρηματοδοτήθηκε χάρη στον ΣΥΡΙΖΑ ή λειτούργησε ως κόκκινο ταμείο παρακαταθηκών και δανείων.