Στην απόλυση τριών υπαλλήλων της ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) προχωρεί η διοίκηση της εταιρίας, στον απόηχο του σκανδάλου με τα πλαστά εισιτήρια, το οποίο έφτασε το καλοκαίρι στη Βουλή, ενώ όπως υποστηρίζεται από το υπουργείο Μεταφορών, έχει κοστίσει στην εταιρία περί τα 30 εκατ. ευρώ!

Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΣΤΑΣΥ, με βάση πρόσφατη απόφασή του που δημοσιεύθηκε στη «Διαύγεια», προxωρεί:

*Στην καταγγελία των συμβάσεων εργασίας αορίστου χρόνου τριών υπαλλήλων της εταιρείας.

* Στην παραπομπή στο Πειθαρχικό Συμβούλιο της Εταιρείας άλλων δώδεκα υπαλλήλων, «για την επιβολή των προβλεπόμενων κυρώσεων».

Η απόφαση ελήφθη βάσει της υπόδειξης της Γενικής Επιθεωρήτριας Δημόσιας Διοίκησης, η οποία το καλοκαίρι είχε κοινοποιήσει το πρώτο πόρισμα για την υπόθεση.

Στο πόρισμα, το οποίο διαβιβάστηκε στον Εισαγγελέα για την Καταπολέμηση της Διαφθοράς, αναφερόταν η τέλεση πράξεων που χαρακτηρίστηκαν «παράνομες», όπως σημειώνεται στη «Διαύγεια».

Στο πλαίσιο της εσωτερικής έρευνας, αποκαλύφθηκαν σοβαρές ατασθαλίες στην τήρηση των εντύπων παραλαβής και πώλησης εισιτηρίων. Είναι χαρακτηριστικό ότι δύο ημέρες πριν ξεκινήσει ο έλεγχος, υπάλληλοι του τομέα Καταμέτρησης τηλεφώνησαν σε συναδέλφους τους στα εκδοτήρια των σταθμών και τους προέτρεψαν να εξαφανίσουν παλιά έντυπα παραλαβής και πώλησης εισιτηρίων. Στο πλαίσιο της έρευνας μάλιστα, εργαζόμενοι στο μετρό (εκδότες και διακινητές εισιτηρίων) φέρονται να κατονόμασαν συναδέλφους τους στα εκδοτήρια σταθμών τηςγραμμής 3 του Μετρό, που με τη βοήθεια καθαριστριών πέταξαν στα σκουπίδια τα μεταχειρισμένα βιβλία για να εξαφανίσουν τα πειστήρια του «εγκλήματος».

Σύμφωνα με πληροφορίες, τα μέλη του κυκλώματος συνήθιζαν να «αποσύρουν» μεγάλο αριθμό εισιτηρίων, χρησιμοποιώντας διάφορα προσχήματα (π.χ. ότι ήταν ελαττωματικά) και στη συνέχεια τα διέθεταν σε σημεία πώλησης εντός των σταθμών, εισπράττοντας οι ίδιοι το αντίτιμο. Το πόρισμα δεν αποσαφηνίζει πότε οι επίορκοι ξεκίνησαν τη δράση τους, ωστόσο, επισημαίνει ότι η διαδικασία που εφαρμοζόταν από το 2009 για τον εσωτερικό έλεγχο της διακίνησης και πώλησης εισιτηρίων, άλλαξε αυθαίρετα από τον Τομέα Καταμέτρησης την άνοιξη του 2015, με το αιτιολογικό ότι το προσωπικό της εταιρείας δεν επαρκούσε. Σύμφωνα με ορισμένες εκτιμήσεις, το ύψος της ζημίας για την ΣΤΑΣΥ Α.Ε. υπολογίζεται στα 15 εκατ. ετησίως!

Η υπόθεση άρχισε να εκτυλίσσεται στις 12 Φεβρουαρίου 2016, όταν από ομάδα Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης ζητήθηκε να γίνει καταγραφή των βιβλίων –εντύπων παραλαβής και πώλησης εισιτηρίων που υπήρχαν στα εκδοτήρια των σταθμών, για τα έτη 2014-2015. Ο αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής Λειτουργίας έστειλε -μέσω email- το αίτημα στους τομεάρχες σταθμών των γραμμών 2 και 3, ζητώντας τους να ανταποκριθούν έως το πρωί της 15ης Φεβρουαρίου. «Τη Δευτέρα παρελήφθησαν μέσω fax τα απαντητικά δελτία (…). Παρατηρήθηκαν σοβαρές και αδικαιολόγητες καταγραφές για μη ύπαρξη μιας σειράς βιβλίων –εντύπων, όπως: δελτίο παράδοσης –παραλαβής εισιτηρίων, έντυπο παράδοσης –παραλαβής σάκων ασφαλείας εισπράξεων διακίνησης», αναφέρει το εμπιστευτικό πόρισμα.