Κλείνοντας δέκα χρόνια ενεργού και πολυεπίπεδης δράσης, το Psarokokalo παρουσιάζει φέτος το πιο πλούσιο πρόγραμμα της μέχρι τώρα πορείας του. Κατ’ αρχάς, εγκαινιάζοντας ένα ξεχωριστό διαγωνιστικό τμήμα αφιερωμένο αποκλειστικά στην ελληνική παραγωγή, δώδεκα νέες ελληνικές ταινίες θα διαγωνιστούν, ενώ το κοινό θα έχει τη δυνατότητα να ψηφίσει για την ταινία της προτίμησής του στο τέλος κάθε προβολής, χρησιμοποιώντας τις ειδικές κάρτες ψηφοφορίας που θα διανέμονται. Η θεματολογία των δώδεκα ταινιών εκτείνονται σε όλο το φάσμα της μικρομηκάδικης ευαισθησίας.

Ανάμεσά τους ανακαλύπτουμε μια δασκάλα που δουλεύει σε απομονωμένο χωριό αλλά σε διαφορετικό χρόνο από εκείνον του σχολείου («Inner Land» της Βίβιαν Παπαγεωργίου), μια Αθήνα όπου έχει απαγορευτεί η αυτοκτονία («Whack» της Σύνης Παππά), τον Γρηγόρη που πουλάει φυσικούς χυμούς και γλυκά πορτοκάλια Μετεώρων και ακούει ηλεκτρονική μουσική («Orange beat» του Αρη Βρέττα Κοτρώνη), τον Σάιμον ο οποίος ζει μια μοναχική ζωή στο Λονδίνο, αποξενωμένος από το περιβάλλον του, ενώ κάποιες βραδιές τον μήνα επισκέπτεται τους φίλους του από το facebook («Simon Says» του Νίκου Τσεμπερόπουλου).

Παράλληλα, το φεστιβάλ, που πραγματοποιείται με την υποστήριξη του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, εγκαινιάζει και άλλο ένα νέο ξεχωριστό διαγωνιστικό πρόγραμμα ταινιών με θέμα την οικολογία, παρουσιάζοντας έξι ταινίες που συνδυάζουν τόσο την αναπαράσταση οικολογικών θεμάτων όσο και την ανάγκη ενημέρωσης του κοινού γύρω από αυτά, καταγράφοντας έτσι τη σχέση περιβάλλοντος και κοινωνίας αλλά και τα όρια της οικολογικής μας συνείδησης.

Το δε Διεθνές Διαγωνιστικό Τμήμα του φεστιβάλ ήταν και παραμένει η ναυαρχίδα του προγράμματος.

Εχοντας λάβει φέτος περισσότερες από 5.500 αιτήσεις από 70 χώρες, το φεστιβάλ –με τη συνδρομή του γράφοντος –επέλεξε 60 ταινίες απ’ όλο τον κόσμο, ταινίες άμεσες, διαφορετικές, αναπάντεχες και ανθρωποκεντρικές. Μαζί με αυτά, το φετινό διαγωνιστικό πρόγραμμα της αρχιτεκτονικής εξερευνά ως κεντρικό θέμα την σύνδεση χώρου και χορού. Στο τμήμα παρουσιάζονται πέντε ταινίες από την Ελλάδα, το Βέλγιο, την Ιαπωνία, την Ιταλία και την Αμερική, σε ένα πρόγραμμα που επιμελήθηκε η αρχιτέκτων/designer Ερση Κρούσκα. Μετά το τέλος της προβολής θα ακολουθήσει Q&A με τους σκηνοθέτες των ταινιών μέσω skype.

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΗΝ ΙΑΠΩΝΙΑ. Στο πλαίσιο της συνεργασίας του φεστιβάλ με το διακεκριμένο Short Shorts Film Festival & Asia, επτά νέες ταινίες (παραγωγής 2014-2016), οι οποίες έχουν ξεχωρίσει σε φεστιβάλ της χώρας τους και καλύπτουν ένα ευρύ θεματικό φάσμα, από την επιστημονική φαντασία μέχρι την καθημερινή ζωή, παρουσιάζουν τον πλούτο μιας εθνικής κινηματογραφίας που «βλέπει» μέσα από το πρίσμα μιας κουλτούρας τόσο διαφορετικής από τη δική μας. Το ελληνικό σινεφίλ κοινό άλλωστε έχει αποδείξει, πολλές φορές, τη συμπάθειά του στην ασιατική κινηματογραφία, η οποία μέχρι σήμερα προσφέρει σε σταθερές δόσεις ένα καλό αντίδοτο στη χολιγουντιανή κανονικότητα.
Η μεγάλη είδηση όμως αποτελεί η προβολή του «Late Shift», αναμφίβολα της πρώτης διαδραστικής ταινίας που γυρίστηκε ποτέ. Προσέξτε: το κοινό έχει τη δυνατότητα να πάρει αποφάσεις για λογαριασμό του πρωταγωνιστή μέσω ενός application στα smartphones του και με βάση τις επιθυμίες της πλειοψηφίας να καθορίσει την πορεία της ταινίας. Δεν είναι η πρώτη δημιουργική απόπειρα να συμπεριληφθεί ο αναγνώστης ή ο θεατής στην πλοκή του θεάματος που ξετυλίγεται μπροστά του, τo πρωτοποριακό κινηματογραφικό format CtrlMovie όμως, πάνω στο οποίο είναι χτισμένο το «Late Shift», προβλέπει μια ταινία που τρέχει αδιάλυπτα χωρίς να σταματά ποτέ, χωρίς να «σταματά» ούτως ώστε το κοινό να πάρει απόφαση.

Ενώ η ιστορία είναι ένα πλήρες κινηματογραφικό σενάριο, χτισμένο πάνω σε ένα multi optional script περίπου 900 σελίδων, που προβλέπει ποιες είναι οι διαφορετικές επιλογές τις οποίες έχει το κοινό κάθε φορά και πού θα οδηγήσει την ιστορία καθεμία από αυτές. Μέσα από αυτή τη λογική εξέλιξης, κάθε προβολή «γεννά» και μια διαφορετική ταινία, με διαφορετική εξέλιξη, που διαδραματίζεται σε διαφορετικούς χώρους. Η ταινία μπορεί να έχει διάρκεια από 70 έως 90 λεπτά, ανάλογα με τις επιλογές των θεατών. Ολοκληρώθηκε τον Μάρτιο του 2016 και προβλήθηκε ήδη σε μεγάλα φεστιβάλ όπως οι Κάννες και το Λοκάρνο, ενώ ακολουθούν τα BFI London Film Festival, Raindance και New York FF το φθινόπωρο.

Με αφορμή την πανελλαδική πρεμιέρα τουφιλμ, θα παρουσιαστεί έκθεση με αναλογικό και ψηφιακό υλικό από τα γυρίσματα, όπου το κοινό θα μπορεί να παρακολουθήσει από κοντά εκτυπώσεις με δείγματα από το δαιδαλώδες format του διαδραστικού σεναρίου, ένα βιβλίο μεγέθους Α3 με όλο το multi optional σενάριο,καθώς και ένα εντεκάλεπτο ντοκιμαντέρ για το πώς γυρίστηκε η ταινία, τα οποία θα το ξεναγήσουν στη διαδικασία δημιουργίας ενός φιλμ όπου τα πάντα καθορίζονται από τις προσωπικές του επιλογές. Ταυτόχρονα η παραγωγός Caroline Feder, ένας από τους πρωτεργάτες της ιδέας στο πλευρό του σκηνοθέτη Tobias Weber, θα επισκεφθεί την Αθήνα για να εξηγήσει, βήμα προς βήμα, τη φιλοσοφία που διέπει τη νέα τεχνολογία.

INFO

Στον κινηματογράφο Αστορ (Σταδίου 28) και στο The Box (Δορυλαίου 12, Πλ. Μαβίλη), 15 ώς 21 Σεπτεμβρίου. Εισιτήρια: 5 ευρώ γενική είσοδος, ενώ θα διατίθενται και εισιτήρια ημέρας προς 7 ευρώ αλλά και κάρτες οκτώ προβολών προς 20 ευρώ. Φέτος θα διατίθενται για πρώτη φορά και 6 εισιτήρια ανέργων ανά προβολή τα οποία θα διανέμονται δωρεάν, με σειρά προσέλευσης, από το ταμείο του κινηματογράφου 45 λεπτά πριν από την έναρξη κάθε προβολής