Μαθήματα ιταλικών κάνουν όλο και περισσότερα κυβερνητικά στελέχη, καθώς η παρουσία των γειτόνων στο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων γίνεται όλο και πιο αισθητή. Αφενός με την απόκτηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τους κρατικούς σιδηροδρόμους Ferrovie Dello Stato (FS), που είναι η τρίτη δύναμη πανευρωπαϊκά στον κλάδο, αφετέρου στην ενέργεια, όπου η ΤΕΡΝΑ, δηλαδή ο ιταλικός διαχειριστής δικτύου μεταφοράς ρεύματος, είναι ένας από τους τρεις διεκδικητές για το 24% του ΑΔΜΗΕ. Αν οι Ιταλοί παίζουν δυναμικά, οι Γάλλοι απουσιάζουν, παρά τις πολύ καλές σχέσεις σε πολιτικό επίπεδο της κυβέρνησης του Ολαντ με την ελληνική. Δεν εμφανίστηκαν ούτε στον πρώτο διαγωνισμό για την ελληνική εταιρεία συντήρησης τροχαίου υλικού μέσω της Alstom, ούτε κατάφεραν να κάνουν σύμπραξη με τη ΔΕΗ στην παραγωγή ρεύματος μέσω της Elpedison (η ιταλική Edison είναι θυγατρική της EDF). Ακούγεται τώρα ότι η γαλλική Gaz De France Suez, που ήδη ελέγχει μονοψήφιο ποσοστό της ΕΥΑΘ, ενδιαφέρεται και για την εξαγορά του 11% της ΕΥΔΑΠ – μία από τις επικείμενες ιδιωτικοποιήσεις του ΤΑΙΠΕΔ. Αλλά όπως και να έχει οι γαλλικές επενδύσεις παραμένουν το ζητούμενο, και η μοναδική πρόσφατη παρουσία στη χώρα μας αφορά τους γάλλους τεχνοκράτες που συμβουλεύουν την ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών για θέματα Υπερταμείου.