Δεν πρόλαβαν να πέσουν οι τόνοι από την κόντρα που ξέσπασε μετά την ανακοίνωση του δημόσιου προγράμματος της διεθνούς εικαστικής διοργάνωσης documenta 14 –η οποία φέτος εκτός από το Κάσελ θα διεξαχθεί εν μέρει και στην Αθήνα –και νέα έριδα προκύπτει με αφορμή τα δρώμενα που ετοιμάζονται από τον Απρίλιο στο πλαίσιό της. Με καθόλου θετικό μάτι δεν είδαν τα μέλη του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου τις δύο από τις τρεις προτάσεις που έφτασαν στο τραπέζι της οδού Μπουμπουλίνας. Kι αυτό διότι οι διοργανωτές ζητούν, πρώτον, να στηθεί ένα μαρμάρινο αντίσκηνο διαστάσεων 2,10Χ2,10 μ. και με ύψος 1,40 μ. στον λόφο του Φιλοπάππου, δίπλα σε ένα μονοπάτι που είχε σχεδιάσει ο Δημήτρης Πικιώνης και το οποίο «θα προσφέρει τη δυνατότητα στον επισκέπτη να μείνει για λίγο στο εσωτερικό του και να παρατηρήσει την ελληνική ιστορία που ξεδιπλώνεται μπροστά στα μάτια του». Το υλικό, μάρμαρο από λατομείο της Αθήνας, συνδέει οργανικά το μονοπάτι Πικιώνη, τη σκηνή, την Ακρόπολη και το τοπίο. Το μαρμάρινο αντίσκηνο είναι έργο της καναδής Ρεμπέκα Μπέλμορ, το οποίο συνδέει με τις κατοικίες των ιθαγενών Ανισινάαμπ στην πατρίδα της. Η απάντηση των μελών ήταν ένα ηχηρό «όχι» που δεν βρίσκουν, όπως είπαν, «καμία δικαιολογία παρεμβολής στο τοπίο».

ΛΥΚΕΙΟ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ. Το δεύτερο έργο που προκάλεσε διαφωνίες προβλέπεται να στηθεί στο Λύκειο του Αριστοτέλη και πρόκειται για μια ηχητική εγκατάσταση διάρκειας δυόμισι ωρών με δομή όπερας σε τέσσερις πράξεις που θα περιλαμβάνει διαλόγους σε διαφορετικές γλώσσες από την Αμερική, την Ασία και την Αφρική και θα επαναλαμβάνεται καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας με 15λεπτα διαλείμματα. Το έργο της αμερικανικής διεπιστημονικής ομάδας καλλιτεχνών Postcommodity, οι οποίοι κατάγονται από τους Ινδιάνους της Αμερικής, «επαναδιαπραγματεύεται την περιπατητική παράδοση του Αριστοτέλη, ενσωματώνοντας ταυτόχρονα τη σοφία διαφορετικών παραδοσιακών πολιτισμών» και θα ακούγεται σε ένταση 60 ντεσιμπέλ, η οποία αναλογεί κατά το ήμισυ στον θόρυβο μιας ηλεκτρικής σκούπας εν λειτουργία. Η ένταση σε συνδυασμό με τη διάρκεια παραμονής του έργου στον αρχαιολογικό χώρο για τέσσερις μήνες προβλημάτισε τα μέλη του ΚΑΣ που προσανατολίζονται να ζητήσουν μείωση της χρονικής περιόδου παραμονής του έργου, ενώ έθεσαν θέμα συσχέτισης του Αριστοτέλη και των Ινδιάνων.

Τελικώς γνωμοδότηση δεν ελήφθη καθώς ζητούνται διευκρινίσεις από τη διευθύντρια του καλλιτεχνικού γραφείου της documenta 14 στην Αθήνα Μαρίνα Φωκίδη, η οποία αν και εκλήθη δεν παρέστη στη συνεδρίαση, ενώ πράσινο φως πήρε μόνο η κινηματογράφηση ενός χορευτικού δρωμένου στον αρχαιολογικό χώρο του Ολυμπιείου.