Ποιος μπορεί να βεβαιώσει αν τα αδέλφια Ντόρα και Κυριάκος Μητσοτάκης έχουν καλές σχέσεις με την τέχνη; Διότι για τον μεταξύ τους αδελφικό δεσμό δεν συζητώ σε αυτή τη στήλη. Ομως θαμώνες του εικαστικού περιβάλλοντος που έτρεχαν την Πέμπτη το βράδυ πάνω – κάτω σε διαφορετικά εγκαίνια τα οποία συνέβησαν ταυτόχρονα σε μουσεία και αίθουσες τέχνης στην περιοχή Κολωνακίου με ενημέρωσαν σχετικά.

Η μεν Ντόρα Μπακόγιαννη από νωρίς επισκέφθηκε την έκθεση «Happy Birthday» στο Μουσείο Μπενάκη της Κουμπάρη. Ο συλλέκτης Δάκης Ιωάννου, πρόεδρος του Ιδρύματος ΔΕΣΤΕ που είχε οργανώσει μαζί με τη σύζυγο του εκλιπόντος καλλιτέχνη Αφροδίτη Λίττη αυτό το τιμητικό hommage, υποδέχτηκε τη φιλότεχνον Ντόρα. Η οποία βρέθηκε ανάμεσα στο ασφυκτικό πλήθος των καλεσμένων στα εγκαίνια κι εμφανίστηκε εκστασιασμένη ύστερα από δεκάλεπτη παραμονή.

Δύο ώρες αργότερα εθεάθη και ο Κυριάκος Μητσοτάκης τον οποίο ξενάγησε στην έκθεση η ομάδα επιμελητών του μουσείου. Μάλιστα στη γλυπτική εγκατάσταση του Λάππα με επίκεντρο τα ιστορικά γεγονότα του 1942 στην Πλατεία Ελευθερίας της Θεσσαλονίκης ο Κυριάκος εξέφρασε τον συνειρμό του ότι το πλήθος των γλυπτών τού θύμιζε τους κινέζους στρατιώτες από τερακότα στο μαυσωλείο του πρώτου αυτοκράτορα της Κίνας Τσιν Σιν Χουάνγκ.

Ωστόσο η απάντηση που έλαβε από το πλήθος της τέχνης εκείνη τη στιγμή ήταν: «Κυριάκο, βάστα και προχώρα». Προσωπικά διατηρώ αποστάσεις στο αν η ενθαρρυντική προτροπή σχετιζόταν με το να εντρυφήσει στην ιστορία της τέχνης ή να συνεχίσει τον αντιπολιτευτικό του ρυθμό.