Σταυροδρόμι εθνοτήτων, νοοτροπιών, ενδυματολογικών παραδόσεων αλλά και ελεύθερος χώρος υποδοχής ανατρεπτικών σκέψεων ήταν το Λονδίνο την τελευταία εικοσαετία. Και με αυτόν τον χαρακτήρα κέρδισε τον κόσμο των νέων σχεδιαστών. Οι οποίοι έφτασαν στην αγγλική πρωτεύουσα απ’ όλα τα σημεία του πλανήτη: Κίνα και Ινδία, Νότια Κορέα και Καναδά, Νότια Αφρική και Βραζιλία, ακόμη και από την Ελλάδα και την Κύπρο, επιθυμώντας να αναμετρηθούν με τις επιθυμίες τους.

Ο κόσμος της μόδας είναι απατηλός, αποκομμένος από την πραγματικότητα εξαρχής. Σκοπό έχει να προκαλεί τον θεατή να διαφοροποιηθεί από την κοινωνική ομοιομορφία μέσα από το ντύσιμό του. Εως έναν βαθμό η μόδα του Λονδίνου ανταποκρίθηκε στους σκοπούς αυτούς, με την πολυπολιτισμική εισροή των σχεδιαστών και με την παράδοση που έχει η αισθητική των Αγγλων να υιοθετεί εκκεντρικές ερμηνείες. Αυτό προσπάθησε να τονίσει η πρωθυπουργός της χώρας Τερίζα Μέι όταν κάλεσε στην πρωθυπουργική κατοικία τους πρωταγωνιστές της αγγλικής βιομηχανίας της μόδας για να ενισχύσει τις εντυπώσεις κύρους που έχει η Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου, ανεξάρτητα από το Brexit.

Με έδρα το Λονδίνο, αλλά με προμηθευτές πρώτων υλών κυρίως από την Ιταλία και τη Γαλλία, οι άγγλοι, ιταλοί, σκωτσέζοι, ιρλανδοί, έλληνες, κινέζοι σχεδιαστές ρούχων και αξεσουάρ, δημοσιογράφοι και στελέχη επιχειρήσεων της μόδας δήλωσαν εντός της κατοικίας στον αριθμό 10 της Ντάουνινγκ Στριτ ότι θα συνεχίσουν να στηρίζουν τις ευρωπαϊκές επιλογές τους. Οπως όμως λέει η καναδικής καταγωγής Καρολίνα Αϊσα, διευθύντρια μόδας του ανεξάρτητου περιοδικού «Tank» που εκδίδεται στο Λονδίνο, «η καλή υγεία της βιομηχανίας της μόδας εξαρτάται από την ελεύθερη διακίνηση ιδεών και δεξιοτήτων. Η Αγγλία είναι ένας σημαντικός χώρος για τη διεθνή δημιουργία και όχι μόνο σύμφωνα με τους όρους της αγοράς». Η αλήθεια είναι ότι η υποτίμηση της στερλίνας που προκάλεσε το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος βοήθησε τις πωλήσεις των συλλογών των σχεδιαστών στα καταστήματα του Λονδίνου. Η πρόεδρος του Αγγλικού Συμβουλίου Μόδας Ναταλί Μασενέ βρέθηκε ανάμεσα στους καλεσμένους της Ντάουνινγκ Στριτ και πρόσθεσε στη συζήτηση για τον ρόλο του Λονδίνου στη σύγχρονη μόδα την άποψή της ότι η αγγλική πρωτεύουσα παραμένει ένα δυναμικό κέντρο επιρροής στο σύγχρονο ντιζάιν, τη μόδα, τη μουσική, την πολυτέλεια.

ΦΟΡΜΑ ΚΑΙ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΣΜΟΙ. Πέρα από τα λόγια, όταν ήρθε η ώρα των έργων, δηλαδή των σόου κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Μόδας που ολοκληρώθηκε πρόσφατα, η μεγάλη διαπίστωση ήταν απογοητευτική. Για λόγους ανεξάρτητους από το Brexit. Τα αίτια βρίσκονται στην επανάληψη της φόρμας, στην ευκολία του εντυπωσιασμού μέσα από την υπερβολή του στάιλινγκ, στη χρήση του κολλάζ στοιχείων περασμένων σεζόν. Ή και δανείων από την ιστορία του ενδύματος. Σε αυτήν την περίπτωση η σκηνή του Λονδίνου μπορεί να αναδείξει ως σύγχρονο ύφος το πάντρεμα των ψυχεδελικών σχεδίων με τις μινωικές παραστάσεις από τοιχογραφίες της Κνωσού και τις παραστάσεις ελληνικών αγγείων της αρχαϊκής περιόδου που συγκατοίκησαν στα φορέματα της Μαίρης Κατράντζου. Καθώς και τη σύγχρονη ερμηνεία των κοστουμιών του άγγλου βασιλιά Ερρίκου Η’ από τον Ιρλανδό Τζόναθαν Αντερσον, ο οποίος μετέφερε στα εντυπωσιακά πλεκτά του σύνολα τα φουσκωτά μανίκια από τα βελούδινα πανωφόρια του ηγεμόνα του 16ου αιώνα.