Κατέβαινε τα σκαλοπάτια στις εξέδρες του Ηρωδείου νωχελικά. Οι ματιές της ξέφευγαν δεξιά και αριστερά αναζητώντας λίγη αναγνώριση. Παλιά πρωταθλήτρια, άφησε έντονο αποτύπωμα τη δεκαετία του ’80. Με το πέταγμά της στα αστέρια και –κυρίως –με το γκρέμισμά της στην εσχατιά της καταστροφής.

Μερικά λεπτά πριν άκουγε τη σαγηνευτική φωνή του Γιώργου Περρή να ερμηνεύει το «Perfect Enemies».

Ισως τότε να σκέφτηκε πως τελικά οι σκιές που την κυνήγησαν αμαυρώνοντας τη φήμη της με ένα θετικό τεστ αντιντόπινγκ, ίσως να ήταν οι τέλειοι εχθροί και όχι η πραγματικότητα.

Την ιστορία της φαρμακοδιέγερσης την έξυσε από τη μνήμη, όπως οι συγγενείς τα ονόματα των δολοφόνων του Ιωνος Δραγούμη από την επιτύμβια στήλη.

Ηταν μια πρακτική που θα ακολουθούσαν και οι επίγονοί της, κάθε φορά που θα έπεφταν με δύναμη πάνω στις λόγχες της αλήθειας.

Ισως να πρόκειται για αυτοματισμό του υποσυνείδητου, η παράκαμψη της πραγματικότητας και η οικειοποίηση του πλαστού.

Είναι κι αυτός ένας τρόπος για να πείσει ο αθλητής τον εαυτό του πως δεν τον έβλαψε πουλώντας την ψυχή του στα δηλητήρια.

Η άλλοτε ντίβα του στίβου Μάριον Τζόουνς χτυπούσε τις ενέσεις μπροστά στον επίσης αθλητή σύζυγό της Σι Τζέι Χάντερ. Οταν ενεπλάκη το όνομά της στο σκάνδαλο του εργαστηρίου της Balco, πηγή της άλλοτε αόρατης τετραϋδρογεστρινόνης, κατέθεσε άγνοια για το θέμα. Και όχι μόνο. Κατάφερε να περάσει με επιτυχία το τεστ αλήθειας και στη συνέχεια κατέθεσε αγωγή εναντίον των συκοφαντών της διεκδικώντας 19 εκατ. δολάρια.

Το τέλος της ιστορίας είναι γνωστό. Φυλακίστηκε έξι μήνες για ψευδορκία και πετάχτηκαν στη λήθη όλες οι μεγάλες επιτυχίες της στον στίβο.

Στη χώρα μας, οι αντίστοιχες Τζόουνς λικνίζουν προκλητικά τους γοφούς τους στα τηλεοπτικά κλαρινοτσιφτετέλια με τη σιγουριά πως σε κάποια αίθουσα ελληνικού δικαστηρίου θα μπορέσουν να πετάξουν ως λευκές περιστερές, ενώ βιοπορίζονται με τα χρήματα των φορολογουμένων φέροντας κλάρες ψευδολογίας.