Τι σημαίνει ακόμη μία διάκριση για τον μαέστρο και συνθέτη Θόδωρο Κουρεντζή, όταν μάλιστα δεν προέρχεται από το ρωσικό κράτος στο οποίο έχει βρει επαγγελματική θαλπωρή; Τίποτε λιγότερο από έναν σταθμό σε μια δυναμική διεθνή διαδρομή, κατά την οποία το όνομά του αποκτάει συνεχώς υπεραξία. Αυτή τη φορά η διάκριση προέρχεται από τους 50 ευρωπαίους και αμερικανούς κριτικούς της βερολινέζικης επιθεώρησης «Opernwelt» (Ο κόσμος της όπερας), οι οποίοι τον ανακήρυξαν Μαέστρο της Χρονιάς για την καταλυτική του συμβολή στο ανέβασμα του «Μάκβεθ» του Βέρντι από τον Μπάρι Κόσκι στη Ζυρίχη. Ο τελευταίος άλλωστε μπήκε επίσης στην ετήσια λίστα των κριτικών ως Σκηνοθέτης της Χρονιάς. Ο 44χρονος Κουρεντζής, ο οποίος τον περασμένο Απρίλιο είχε αποσπάσει το βραβείο Kairos του Ιδρύματος Αλφρεντ Τέπφερ (και 75.000 ευρώ τις οποίες συνεπαγόταν), θεωρείται πλέον ο ανερχόμενος καλλιτέχνης της γενιάς του, αφήνοντας πίσω στην ψηφοφορία τον συνομήλικό του Ρώσο Κίριλ Πετρένκο (αλλά και τον λετονό «βετεράνο» Μάρις Γιάνσονς). «Τέχνη και λατρεία» τιτλοφορείται το δισέλιδο σημείωμα της Ρεγκίνε Μούλερ στην επιθεώρηση στο οποίο επιχειρείται μια αναδρομή στις καλλιτεχνικές ρίζες και αναφορές του Κουρεντζή, ο οποίος διαπρέπει ως καλλιτεχνικός διευθυντής στην Οπερα της Περμ. «Είχα ανάγκη να καταφύγω στην “εξορία” της Περμ, για να αναθεωρήσω τους κανόνες της τέχνης μου», δηλώνει ο ίδιος ο μαέστρος στο άρθρο.