Επειτα από τη συζήτηση της περασμένης εβδομάδας στη Βουλή για την παιδεία άνοιξαν για μία ακόμη φορά οι συζητήσεις γύρω από τις επικείμενες αλλαγές στο λύκειο και το εξεταστικό σύστημα. Αιτία ήταν ότι ο Νίκος Φίλης επανέλαβε πως ο ισχύων τρόπος πρόσβασης στα πανεπιστήμια έχει εξαντλήσει τη δυναμική του και αυτή η Βουλή πρέπει να καταλήξει σε έναν νέο.

Μάλιστα, κατέθεσε τα γνωστά πλέον πορίσματα της επιτροπής διαλόγου υπό την προεδρία του καθηγητή Αντώνη Λιάκου και της επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής υπό την προεδρία του επίσης καθηγητή Κώστα Γαβρόγλου, στα οποία μεταξύ άλλων περιγράφεται ένα διετές λύκειο με δομή σπουδών που μοιάζει με αυτήν του Διεθνούς Απολυτηρίου (Ι.Β.), ενός προγράμματος που ήδη προσφέρουν αρκετά καλά ιδιωτικά σχολεία.

Αυτό που θέλω σήμερα να σας πληροφορήσω, γιατί θα το συναντήσουμε μπροστά μας, είναι ότι αν εφαρμοστούν όσα προτείνουν οι Φίλης, Λιάκος και Γαβρόγλου, εκτός των άλλων, θα οδηγηθούμε σε μια σφαγή ειδικοτήτων των εκπαιδευτικών.

Μετεκπαίδευση

Στις προτάσεις τους παραδέχονται ότι μείζον πρόβλημα είναι «η διαχείριση των δεκάδων ειδικοτήτων που έχουν παρεισφρήσει στην εκπαίδευση, αλλά η λύση σε αυτό δεν μπορεί να είναι άλλη από τη μετεκπαίδευση όσων μπορούν και θέλουν και η μετάταξη όσων δεν μπορούν ή/και δεν θέλουν. Δεν είναι δυνατόν να συνεχίσουμε να έχουμε σχολείο με 150 ειδικότητες και να παλεύουμε να μην αλλάξει κάτι και διαταραχθεί η ισορροπία του τρόμου».

Πέραν της πονηρής αναφοράς σε ειδικότητες που έχουν “παρεισφρήσει” στην εκπαίδευση, να σας πω ότι ήδη από πέρυσι το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής έχει ετοιμάσει πρόταση συγχώνευσης των περίπου 150 σημερινών ειδικοτήτων σε μόλις 40, με το πιο μεγάλο μακελειό να εστιάζεται στα ΕΠΑΛ. Αντιλαμβάνεστε τι έχει να γίνει έτσι και προχωρήσουν αυτά, τουλάχιστον από την πλευρά των εκπαιδευτικών…