Αντίθετη για άλλη μια φορά εμφανίστηκε σύσσωμη η αντιπολίτευση σχετικά την επιλογή της κυβέρνησης να φέρει προς συζήτηση και ψήφιση νομοσχέδιο με την μορφή του κατεπείγοντος.

Η παγιωμένη αυτή πρακτική προκάλεσε τις αντιδράσεις των κομμάτων, ενώ ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρ. Σπίρτζης επικαλέστηκε την πολύμηνη διαπραγμάτευση με τους Θεσμούς για το θέμα της πλήρους αναδιάρθρωσης της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), διαπραγμάτευση η οποία, όπως είπε, έληξε επιτυχώς μια ημέρα πριν την κατάθεση του νομοσχεδίου. Επίσης επικαλέστηκε το ασφυκτικό χρονοδιάγραμμα λόγω της συνεδρίασης του Eurogroup της 10ης Οκτωβρίου, λέγοντας ότι πρέπει να είναι μέχρι τότε ψηφισμένο, καθώς είναι μεταξύ των προαπαιτούμενων για την εκταμίευση της υποδόσης των 2,8 δισ. ευρώ. «Δεν θα είχαμε κανένα λόγο να συζητηθεί με ασφυκτικές διαδικασίες διότι αποτελεί νίκη της κυβέρνησης και της χώρας η διαπραγμάτευση που ξεκίνησε τον περασμένο Μάιο και κατέληξε τώρα», είπε ο κ. Σπίρτζης.

Ο εισηγητής της ΝΔ Κ. Καραμανλής τόνισε ότι η καθυστέρηση κατάθεσης του νομοσχεδίου επί μήνες «έχει ονοματεπώνυμο και φέρει την ευθύνη της κυβέρνησης». Άσκησε δε δριμεία κριτική στο περιεχόμενο του νομοθετήματος λέγοντας ότι είναι «ρουσφετολογικό, δαιδαλώδες και γραφειοκρατικό». Όπως είπε, δημιουργείται ένας νέος γραφειοκρατικός μηχανισμός με ένα νέο γραφείο συμβούλων διοικητή, με τρεις οικονομικές διευθύνσεις κλπ., κάτι που προσδίδει ρουσφετολογική διάσταση στο νομοσχέδιο. Αναφορικά με την συγκρότηση της ανεξάρτητης Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας, η οποία υπάγεται απευθείας στον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, ο κ. Καραμανλής τόνισε υπάρχει ένα δαιδαλώδες γραφειοκρατικό σύστημα με 65 τμήματα και 22 αυτοτελή γραφεία, χωρίς υπολογισμένη δαπάνη, ενώ πρόσθεσε ότι εγείρονται πολλά σοβαρά ερωτήματα για οικονομικά θέματα και ειδικότερα «για το πού θα πάνε τα χρήματα του Eurocontrol». Η ΝΔ επιφυλάχθηκε για την Ολομέλεια για την στάση που θα τηρήσει στην ψηφοφορία.

Από το ΠΑΣΟΚ ο Ι. Κουτσούκος κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι «αφού δεν κατάφερε να αποτρέψει την παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων, τουλάχιστον ας έδινε χρόνο να συζητήσουμε ένα νομοσχέδιο με το οποίο συνδέονται τεράστια τεχνικά ζητήματα με το FIR και τα έσοδα από το Eurocontrol». Ο κ. Κουτσούκος επιφυλάχθηκε για την Ολομέλεια. Την αντίθεσή του εξέφρασε και ο βουλευτής του ΚΚΕ Χρ. Κατσώτης επισημαίνοντας πέραν των άλλων ότι το νομοσχέδιο αυτό έχει να κάνει και με την εθνική μας κυριαρχία. Ενώ ο Γ. Αμυράς από το Ποτάμι σημείωσε ότι «κινδυνεύουμε να εκλάβουμε ως κανονικότητα τα κατεπείγοντα» και μάλιστα για νομοσχέδια εθνικής σημασίας, όπως το συγκεκριμένο. Κριτική άσκησαν επίσης η Χρυσή Αυγή και Ένωση Κεντρώων, ενώ οι ΑΝΕΛ συντάχθηκαν με την κυβερνητική πρόταση για κατεπείγουσα συζήτηση του νομοσχεδίου.