Με δυναμικές απεργιακές κινητοποιήσεις απειλούν ότι θα απαντήσουν οι ιδιοκτήτες των φορτηγών Δημοσίας Χρήσεως στο μέτρο της απαγόρευσης χρήσης του παράπλευρου οδικού δικτύου, το οποίο εφαρμόζεται από τις αρχές Οκτωβρίου, έπειτα από απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των συνδικάτων και των ομοσπονδιών φορτηγών, σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου, χαρακτήρισαν αντισυνταγματική τη συγκεκριμένη απαγόρευση, ζητώντας την άμεση αναστολή και τροποποίησή της, καθώς «εξαναγκάζει τους μεταφορείς να διέρχονται μόνο από τους κύριους αυτοκινητοδρόμους για καθαρά εισπρακτικούς λόγους και παρά το γεγονός ότι κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται, ούτε από τις συμβάσεις παραχώρησης των οδικών αξόνων, ούτε και από το δίκαιο της ΕΕ».

Ειδικότερα, κατήγγειλαν την κυβέρνηση για αθέτηση των υποσχέσεων που είχε δώσει διά του αρμοδίου υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη, σχετικά με τη μείωση των διοδίων. «Οχι μόνο δεν μειώθηκαν τα διόδια, αλλά μας απαγόρευσαν και τη χρήση του παράπλευρου οδικού δικτύου», ανέφεραν χαρακτηριστικά οι ιδιοκτήτες των φορτηγών, προσθέτοντας ότι «η κυκλοφορία στους παράπλευρους δρόμους πρέπει να είναι ελεύθερη». Μάλιστα, υπενθύμισαν ότι το 2008 τα διόδια στον άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης (με επιστροφή) ήταν μόλις 42 ευρώ ενώ σήμερα έχουν φθάσει στα 217 ευρώ!

Τους ιδιοκτήτες των φορτηγών ΔΧ έχουν ξεσηκώσει και τα υψηλά πρόστιμα της απόφασης του Σπίρτζη, τα οποία επιβάλλονται τις τελευταίες ημέρες στα φορτηγά που κυκλοφορούν στο παράπλευρο δίκτυο. Συγκεκριμένα στους οδηγούς επιβάλλεται πρόστιμο 1.000 ευρώ, ενώ το ίδιο πρόστιμο επιβάλλεται και στον ιδιοκτήτη του οχήματος.

Από την απόφαση του Σπίρτζη προβλέπεται ακόμα ότι τα πρόστιμα θα πρέπει να πληρώνονται επιτόπου, ενώ σε αντίθετη περίπτωση το όχημα ακινητοποιείται. Αυτό, όπως τόνισαν οι εκπρόσωποι των περίπου 27.000 φορτηγών, προκαλεί πρόσθετα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, στην τήρηση του χρόνου παράδοσης συγκεκριμένων ευπαθών προϊόντων ή μεταφόρτωσής τους σε άλλα μέσα μεταφοράς κ.ά.