Γωνία Λουκιανού και Πατριάρχου Ιωακείμ. Ανάμεσα στον μονότονο ήχο της δυνατής βροχής που μόλις έχει ξεσπάσει ακούγεται σταθερή η φωνή του νεαρού ξεναγού να λέει «Βρισκόμαστε στο Κολωνάκι, την περιοχή όπου εγκαταστάθηκε η Μαντάμ Σουσού, ως πλούσια κληρονόμος, εγκαταλείποντας τον Μπύθουλα. Οποιοδήποτε απ’ αυτά τα προπολεμικά κτίρια θα μπορούσε να είναι ένα από τα μέγαρά της». Οι περίπου 20 επισκέπτες της περιοχής που είχαν παραταχθεί με τις ομπρέλες τους κάτω από τα υπόστεγα της πολυκατοικίας στρέφουν το βλέμμα τους στον ορίζοντα του Κολωνακίου αναζητώντας νοερά την ηρωίδα του Δημήτρη Ψαθά στους δρόμους και στα αρχοντικά του.

Πρόκειται για εκείνους που αψήφησαν τις άσχημες καιρικές συνθήκες και συμμετείχαν στον λογοτεχνικό περίπατο που οργάνωσαν το περασμένο Σάββατο τα βιβλιοπωλεία Public στα ίχνη της πρωταγωνίστριας του ομώνυμου βιβλίου του Ψαθά και των περιπετειών που έζησε στο αθηναϊκό κέντρο. Επόμενος σταθμός μετά το Κολωνάκι ήταν το ξενοδοχείο της Μεγάλης Βρετάννιας, όπου η Σουσού είχε καταλύσει αναμένοντας να περατωθούν οι εργασίες στα μέγαρά της. Η βόλτα συνεχίστηκε με το καφεστιατόριο Zonars όπου πήγαινε κάθε μέρα ποδαρόδρομο από τον Μπύθουλα για να πιει τον καφέ της και να συναντήσει την αριστοκρατία που τόσο ονειρευόταν να συναναστραφεί.

Η διαδρομή έκλεισε στο βιβλιοπωλείο του Συντάγματος, όπου ζωντάνεψε για δύο ώρες η ηρωίδα μέσα από την έκθεση φωτογραφίας «Η Μαντάμ Σουσού και οι πρωταγωνιστές των έργων του Δημήτρη Ψαθά», με φωτογραφίες από το αρχείο του συγγραφέα. Αλλά κυρίως χάρη στις ομιλίες ανθρώπων που ενεπλάκησαν στην αποτύπωσή της στη μικρή και τη μεγάλη οθόνη. Ο Θανάσης Παπαγεωργίου, που στην τηλεοπτική μεταφορά του βιβλίου του 1986 στην ΕΡΤ υποδύθηκε τον Παναγιωτάκη δίπλα στη Σουσού – Αννα Παναγιωτοπούλου, θυμήθηκε τα εξωτερικά γυρίσματα που είχαν γίνει στην περιοχή του πραγματικού Μπύθουλα με τα φτωχόσπιτα που έρχονταν σε αντίθεση με την πόλη που είχε στηθεί στα στούντιο της παραγωγού εταιρείας.

Από την πλευρά του, ο σκηνοθέτης της σειράς Πολ Σκλάβος έβαλε τον χαρακτήρα της Σουσούς, υποστηρίζοντας πως «την είδα σαν ένα τραγικό πρόσωπο, δεν την αντιμετωπίσαμε σαν την τρελή του χωριού». Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο ωστόσο αποκάλυψε η κόρη του Ψαθά, η Μαρία, εκδότρια των απάντων του, η οποία αποκάλυψε πως η Σουσού ήταν υπαρκτό πρόσωπο, η σύζυγος ενός φίλου τού Ψαθά, δημοσιογράφου στα «ΝΕΑ». Αιτία για να την αποτυπώσει κωμικά στάθηκε μια πρόσκληση σε δεξίωση που τους είχε στείλει και τους προσέφερε μόνο φρούτα λέγοντας πως έτσι κάνουν στο Παρίσι. Και μπορεί η πορεία της να ξεκίνησε ως ευθυμογράφημα το 1939 στο περιοδικό «Θησαυρός», όπως σημείωσε η εγγονή του συγγραφέα Λένα Νίτσου, αλλά κατέληξε να γίνει βιβλίο, τραγούδι, νούμερο κατοχικών επιθεωρήσεων, πολεμική καρτ ποστάλ, θεατρικό έργο, ραδιοφωνική εκπομπή, τηλεοπτικό σίριαλ, κινηματογραφική ταινία. Αλλά και κομμάτι της ελληνικής γλώσσας, χάρη στο ρήμα σουσουδίζω και το επίθετο πια σουσού.