Εντονα ανοδική εμφανίζεται η αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα, με το μερίδιο της ηλεκτρονικής κατανάλωσης να έχει αυξηθεί μαζί με την αξία των προϊόντων.

Η επιβολή των capital controls από το καλοκαίρι του 2015 και η συνακόλουθη επέκταση του πλαστικού χρήματος έδωσαν ώθηση στις διαδικτυακές αγορές, των οποίων ο τζίρος φέτος αναμένεται να ξεπεράσει τα 4,5 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με τον καθηγητή του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και υπεύθυνο του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) Γιώργο Δουκίδη, συνολικά ο τζίρος των ηλεκτρονικών αγορών φέτος εμφανίζεται αυξημένος κατά 10% σε σχέση με πέρυσι.

«Οι ηλεκτρονικές αγορές όχι μόνο εμφανίζουν έντονη ανθεκτικότητα, αλλά εξακολουθούν να αναπτύσσονται με γοργούς ρυθμούς παρά τη συνεχιζόμενη ύφεση» τόνισε ο Γιώργος Δουκίδης, προσθέτοντας ότι μόνο ο κλάδος του ηλεκτρονικού φαρμακείου εμφανίζει τζίρο σχεδόν 100 εκατ. ευρώ ετησίως, με προοπτική να διπλασιαστεί καθώς από το 2017 θα πωλούνται ηλεκτρονικά και τα Μη Συνταγογραφούμενα Φάρμακα (ΜΗΣΥΦΑ).

Τα στοιχεία αυτά παρουσιάστηκαν στη διάρκεια εκδήλωσης κατά την οποία ανακοινώθηκε η δυνατότητα καταγραφής, για πρώτη φορά σε πραγματικό χρόνο (real time), των μεριδίων αγοράς για τα καταναλωτικά αγαθάπου πωλούνται στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Τις μετρήσεις αυτές κάνει η ελληνική εταιρεία Convert Group, η οποία ανέπτυξε ειδικό κώδικα ύστερα από δώδεκα μήνες έρευνας και ανάπτυξης. Συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε ο επικεφαλής της εταιρείας Παναγιώτης Γκεζερλής, «σήμερα μετράμε σε πραγματικό χρόνο όλα τα καταναλωτικά αγαθάπου πωλούνται ηλεκτρονικά».

Ειδικότερα, η υπηρεσία eRetail Audit (www .convertgroup.com/eretail-audit) παρέχει τη δυνατότητα σε εταιρείες καταναλωτικών αγαθών να ενημερώνονται για τα μερίδια αγοράς που έχουν στο κανάλι του ηλεκτρονικού εμπορίου και μάλιστα σε πραγματικό χρόνο, καθώς τα δεδομένα συλλέγονται το επόμενο δευτερόλεπτο από την παραγγελία του χρήστη σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα.

Μάλιστα, η συγκεκριμένη εφαρμογή επιτρέπει τη συλλογή δεδομένων δύο ετών για κάθε υπολογιστή που κάνει μια online αγορά, καταγράφοντας ανώνυμα όλο το πολυκαναλικό μονοπάτι που ακολουθεί ο καταναλωτής μέχρι να καταλήξει στην τελική αγορά ενός προϊόντος.