Φωτιές έχει ανάψει στο υπουργείο Μεταφορών το περιεχόμενο προεδρικού διατάγματος που ενέκρινε το Συμβούλιο της Επικρατείας που προβλέπει ότι στο μέλλον οι πολυάριθμες αρμοδιότητες του σημερινού υπουργείου Μεταφορών θα υποβιβαστούν σε Γενική Γραμματεία η οποία θα υπαχθεί στο υπουργείο Ναυτιλίας.

«Μπορεί ένα σουπερμάρκετ να λειτουργεί ως παράρτημα συνοικιακού παντοπωλείου;» ήταν το σχόλιο ενός εκ των παλαιοτέρων διευθυντών του υπουργείου Μεταφορών σχετικά με το περιεχόμενο του ΠΔ, του οποίου η αποκάλυψη έχει εξοργίσει το προσωπικό του υπουργείου. Χτες, όλη μέρα, στα γραφεία και τους διαδρόμους του υπουργείου συζητούσαν το θέμα αυτό καταλογίζοντας στην κυβέρνηση «παντελή έλλειψη στρατηγικής για τον κλάδο των Μεταφορών, προχειρότητα και αυτοσχεδιασμούς που υπαγορεύονται από προσωπικές επιδιώξεις των μελών της υπουργών». Ορισμένοι μάλιστα ανέφεραν ότι η σημερινή πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών «επιχειρεί να διώξει από τα πόδια της φορείς όπως οι αστικές συγκοινωνίες, που λόγω της σύνδεσής τους με την καθημερινότητα των πολιτών μόνο πολιτικό κόστος τής προκαλούν». Παράλληλα, πρόσθεταν, ότι «δεν θέλει να χρεωθεί το κόστος από την ιδιωτικοποίηση εποπτευόμενων φορέων, που ήδη οδεύουν προς το νέο Υπερταμείο».

Οπως τόνιζαν διευθυντικά στελέχη του υπουργείου, «είναι η πρώτη φορά που κάποια κυβέρνηση επιχειρεί να διαχωρίσει τις μεταφορές από τις επικοινωνίες, όταν παντού σε όλες τις χώρες της Ευρώπης οι μεταφορές και οι επικοινωνίες συνυπάρχουν σε ενιαίες δομές υπουργείων, ενώ στις μεταφορές συμπεριλαμβάνονται και οι θαλάσσιες μεταφορές».

Σημειώνεται, ότι στον τομέα των Μεταφορών υπάγονται μεταξύ άλλων:

– Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, τα αεροδρόμια και συνολικά οι αερομεταφορές που συνδέονται άμεσα με την τουριστική βιομηχανία. Μάλιστα, το υπουργείο είναι υπόλογο έναντι τρίτων χωρών, αλλά και διεθνών οργανισμών όπως ο ICAO, για την ασφάλεια των πτήσεων και των αεροδρομίων σε όλη την Ελλάδα.

– Οι Αστικές Συγκοινωνίες της Αθήνας (μετρό, ηλεκτρικός, τραμ, αστικά λεωφορεία, τρόλεϊ) και της Θεσσαλονίκης.

– Ο σιδηρόδρομος, τα ΚΤΕΛ, τα ταξί και οι εμπορευματικές μεταφορές (βυτιοφόρα ΔΧ και φορτηγά ΔΧ εθνικών – διεθνών μεταφορών).

– Η οδική ασφάλεια – οι άδειες οδήγησης και η Διεύθυνση Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων.

Σε όλες τις περιφέρειες της χώρας λειτουργούν αποκεντρωμένες διευθύνσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών, οι οποίες σε περίπτωση διάσπασης του υπουργείου Μεταφορών θα πρέπει να διαχωριστούν και οι τομείς των Μεταφορών να «υπακούουν» πλέον στο υπουργείο Ναυτιλίας!