Το μεσαίο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδα (Ε65) που διασχίζει τον Θεσσαλικό κάμπο και εκτείνεται από την Ξυνιάδα έως τα Τρίκαλα αναμένεται να παραδοθεί τον Μάρτιο του 2017. Με την ολοκλήρωση και των δυο άλλων τμημάτων (για τα οποία δεν υπάρχει σαφές χρονοδιάγραμμα παράδοσης) ο Ε65 θα ενώνει τη Λαμία με την Εγνατία Οδό.

Το συνολικό κόστος για την κατασκευή αυτού του οδικού τμήματος, συνολικού μήκους 79 χλμ., ανέρχεται σε 420 εκατ. ευρώ. Η πρόοδος του έργου (κατασκευάστρια εταιρεία είναι η ΤΕΡΝΑ και παραχωρησιούχος η Κεντρική Οδός) με βάση τα στοιχεία του Σεπτεμβρίου ανέρχεται σε 85,34%.

Σύμφωνα με την Κεντρική Οδό, σε αυτή τη φάση υλοποίησης του έργου οι υπολειπόμενες απαλλοτριώσεις φθάνουν το 12,2%. Η κατασκευάστρια εταιρεία σε μια προσπάθεια να επιτευχθεί ο στόχος ολοκλήρωσης (τον Μάρτιο του 2017) προχώρησε στην ενοικίαση 800 στρεμμάτων από αυτές τις εκκρεμείς εκτάσεις, τα οποία αντιστοιχούν στην κατασκευή περίπου 16 χλμ. αυτοκινητόδρομου.

Το θέμα με τις απαλλοτριώσεις εντοπίζεται στα πρώτα χιλιόμετρα και ειδικότερα, στα πρώτα πέντε. Οπως επισημαίνουν από την Κεντρική Οδό, αν μέχρι τον ερχόμενο Μάρτιο δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία με τις απαλλοτριώσεις, τότε στα πέντε χιλιόμετρα που υπάρχει το πρόβλημα θα δοθεί στην κυκλοφορία μόνο ο ένας κλάδος.

Ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας (Ε65) έχει σχεδιαστεί να εκτείνεται από το ύψος των Θερμοπυλών έως τον ανισόπεδο κόμβο με Εγνατία Οδό (Κηπουργιό Γρεβενών) και το συνολικό μήκος του φτάνει τα 190 χλμ.

ΤΟ ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΕΡΓΟ. Εκτός από το κομμάτι Ξυνιάδα – Τρίκαλα, το οποίο όπως προαναφέρθηκε σχεδιάζεται να δοθεί στην κυκλοφορία τον ερχόμενο Μάρτιο, ο Ε65 αποτελείται και από αλλά δύο τμήματα.

Το νότιο τμήμα από τη Λαμία έως την Ξυνιάδα, συνολικού μήκους 32 χλμ. και το βόρειο κομμάτι από τα Τρίκαλα έως την Εγνατία, συνολικού μήκους 79 χλμ.

Το πρώτο τμήμα, συνολικού κόστους 310 εκατ. ευρώ έχει ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ και αναμένεται η τελική έγκριση προκειμένου οι εργασίες να αρχίσουν από την αρχή του επόμενου έτους με στόχο να έχουν ολοκληρωθεί το 2019.

Η πρόοδος κατασκευής του έργου μέχρι τα πρώτα 14 χλμ. διαμορφώνεται σε 55%. Οσον αφορά τις απαλλοτριώσεις, υπάρχουν προβλήματα σε σημεία τα οποία δυσχεραίνουν την κατασκευή 14 χλμ. Για το βόρειο κομμάτι δεν υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Η προσδοκία είναι να εξασφαλιστεί χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Το κόστος κατασκευής του υπολειπόμενου τμήματος ανέρχεται σε 400 εκατ. ευρώ. Το σημείο συνάντησης με την Εγνατία Οδό βρίσκεται 10 χλμ. δυτικά των Γρεβενών.

Από το 111ο χλμ. έως το 136ο χλμ. η πρόοδος των έργων φθάνει το 40%. Σε αυτό το τμήμα οι απαλλοτριώσεις σχεδόν έχουν ολοκληρωθεί. Εξαιτίας της νέας χάραξης δεν έχουν προχωρήσει οι απαλλοτριώσεις από το 136ο χλμ. μέχρι το τέλος του έργου.

Η ΝΕΑ ΧΑΡΑΞΗ. Διευκρινίζεται ότι στη νέα χάραξη που έχει προταθεί από την Κεντρική Οδό (εκκρεμεί η τελική έγκριση από το υπουργείο Υποδομών) το συνολικό μήκος του Ε65 αυξάνεται κατά 17 χλμ. Και αυτό επειδή το Συμβούλιο της Επικρατείας απέρριψε τον αρχικό σχεδιασμό για ένωση με την Εγνατία Οδό στο ύψος της Παναγιάς (κοντά στο Μέτσοβο) για περιβαλλοντικούς λόγους. Ετσι, προκειμένου να λυθεί το θέμα η νέα χάραξη προβλέπει την ένωση με την Εγνατία Οδό στο ύψος του Κηπουργιού.

Οσον αφορά τους σταθμούς διοδίων, στο πρώτο τμήμα του Ε65 θα λειτουργήσουν δύο μετωπικοί σταθμοί. Ο πρώτος στους Σοφάδες και ο δεύτερος στα Τρίκαλα.