Ένας Μπάτμαν για τον πραγματικό κόσμο: Στην ταινία Villain του Κέισι Άφλεκ βρίσκουμε τον υπερήρωα που μας αξίζει; Πρόκειται για το θρίλερ που έχει στα “σκαριά” ο ηθοποιός Κέισι Άφλεκ με θέμα έναν υπερήρωα αυτόκλητο τιμωρό, διεφθαρμένο από τη δύναμη.Σάτιρα στην ταινία «Batman VS Superman: Η Αυγή της Δικαιοσύνης» στην οποία πρωταγωνίστησε ο αδερφός του, Μπεν Άφλεκ;

Προς υπενθύμιση της καταγωγής των υπερηρώων στο hard boiled, το «σκληρό» μαζικής κατανάλωσης αστυνομικό μυθιστόρημα του ’20 και του ’30 χρειάζεται να δει κάποιος μια από τις σειρές του Netflix για τους «ήρωες του δρόμου», όπως ο Λουκ Κέιτζ,η Τζέσικα Τζόουνς και ο Daredevil.

Τα κοστούμια συχνά μένουν στην άκρη, οι κεντρικοί χαρακτήρες μερικές φορές δυσκολεύονται να πληρώσουν το ενοίκιο και οι δυνάμεις τους είναι υποβαθμισμένες σε τέτοιο βαθμό, ώστε να είναι κατάλληλες μόνο για την προστασία των δρόμων του Μανχάταν – και όχι για να τα βάζουν με εξωγήινους εισβολείς και παντοδύναμους supervillains.

Αλλά στη μεγάλη οθόνη, με εξαίρεση την επερχόμενη ταινία της Marvel Spider-Man: Homecoming, το είδος γίνεται πιο αλλόκοτο και φανταστικό καθώς τα στούντιο δίνουν μάχη για να πετύχουν μεγαλοπρεπή επίπεδα επικού θεάματος σε ένα είδος κούρσας εξοπλισμού του υπερήρωα.

Όχι πολύ καιρό πριν οι «Guardians of the Galaxy» (Φύλακες του Γαλαξία) άνοιξαν το σύμπαν της Marvel με ριζική στροφή σε υπερηρωική διαστημική όπερα, ενώ τώρα ο Doctor Strange συστήνει έναν εντελώς νέο κόσμο με μαγικές και μυστικιστικές οντότητες σε πολλαπλές διαστάσεις που προκαλούν ζαλάδα.

Εν τω μεταξύ, το διευρυμένο σύμπαν των DC comics φαίνεται να έχει φτάσει στην κορυφή της τρέλας με φοβερούς κακούς όπως η Enchantress από την ταινία Suicide Squad, μία κακιά ισχυρή αρχαία μάγισσα αποφασισμένη να κυριεύσει τον κόσμο και ένα τερατώδες ζόμπι, εξωγήινο πλάσμα να σχηματίζεται από το νεκρό σώμα του στρατηγού Zod εμποτισμένο με DNA του Lex Luthor στο «Batman VS Superman: Η Αυγή της Δικαιοσύνης».

Μήπως όλα αυτά σημαίνουν ότι έχει χαθεί λίγο ο έλεγχος; Ο θρυλικός συγγραφέας και δημιουργός κόμικς και του Μπάτμαν και κάποτε κινηματογραφιστής, Φρανκ Μίλερ υπαινίχθηκε τι αισθάνεται σχετικά με το πνεύμα των καιρών στα βιβλία και ταινίες κόμικς αυτό το Σαββατοκύριακο, όταν είπε στο Variety ότι θα έκανε τον «Dark Knight» “μικρότερο”.

«Το όνειρό μου θα ήταν να απελευθερωθεί από τα παιχνίδια και να επικεντρωθεί στην αποστολή και να αξιοποιήσει την πόλη πολύ περισσότερο» ανέφερε ο Μίλερ που έγραψε τις επιδραστικές κόμικ- νουβέλες του Μπάτμαν «Batman: Ο σκοτεινός ιππότης επιστρέφει» και «Batman: Year One».

«Επειδή έχει σχέση αγάπης με την πόλη που προστατεύει. Και σε αντίθεση με τον Σούπερμαν οι δεσμοί του με το έγκλημα είναι προσωπικοί από τότε που οι γονείς του δολοφονήθηκαν.

Και νικά τους εγκληματίες με τα χέρια του. Θα έπρεπε να είναι μία διαφορετική εκδοχή. Αλλά δεν θα το αναλάβω εγώ ποτέ, επειδή δεν θα ήταν το κατάλληλο μέρος για να φτιάχνεις παιχνίδια. Δεν θα υπήρχε γραμμή παραγωγής παιχνιδιών» τόνισε.

Η στρατηγική του Μίλερ για την επανεφεύρεση του σταυροφόρου με την κάπα ακούγεται πολύ πιο κοντινή στη σχετικά μινιμαλιστική τριλογία Dark Knight του Κρίστοφερ Νόλαν από την «Dawn of Justice», η οποία είναι μια επική, υπερμεγέθους ιστορία και βρέθηκε να παραπαίει στις λεπτομέρειες – με ένα Σκοτεινό Ιππότη που φαινόταν παράξενα αποσυνδεδεμένος από το κέντρο της παραδοσιακής ηθικής του, αναφέρεται σε άρθρο του Ben Child στην εφημερίδα «The Guardian».

Με λίγη τύχη, θα μπορούσαμε να δούμε ένα Batman πιο κοντά στην ρίζες του , στις αστυνομικές ιστορίες στην επερχόμενη σόλο έξοδο του Μπεν Άφλεκ στο The Batman. Αλλά αν οι απαιτήσεις του σύμπαντος του DC κάνουν μία μινιμαλιστική εκδοχή του σταυροφόρου με την κάπα μία απίθανη προοπτική προς το παρόν, ο αδελφός του Μπεν Άφλεκ, Κέισι ίσως έχει το φάρμακο.

Σύμφωνα με το Variety, ο νεότερος αδελφός ετοιμάζει ένα νέο θρίλερ με τίτλο Villain, το οποίο θα εστιάζει στο στυλ του Batman τιμωρού που αποκτά σούπερ δυνάμεις αφού πυροβολήθηκε στο κεφάλι στη διάρκεια βίαιης ληστείας.

Κατά περίεργο τρόπο, αυτός ο νέος “πραγματικός κόσμος” του υπερήρωα ακούγεται πολύ σαν τον μανιασμένο, δολοφονικό Dark Knight του Άφλεκ στην ταινία «Batman: H Αυγή της Δικαιοσύνης». Σατιρίζει ο νεότερος Άφλεκ το έργο του αδελφού του;

Τι αναφέρεται στο διαφημιστικό κείμενο;

Η ταινία διαδραματίζεται σε μια πόλη κυριευμένη από το έγκλημα. Ο χαρακτήρας του Άφλεκ χάνει το νόημα στη ζωή του, όταν σε μία βίαιη εισβολή στο σπίτι του σκοτώνεται η οικογένειά του και δέχεται δύο σφαίρες στο κεφάλι. Αναπτύσσει μια μοναδική δύναμη από το τραύμα του – μια ικανότητα να βλέπει το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον των ανθρώπων και ξεκινά μια αποστολή εκδίκησης για να βρει τους ανθρώπους που σκότωσαν την οικογένειά του.

Αλλά καθώς προσπαθεί να καθαρίσει την πόλη από το έγκλημα οι πράξεις τιμωρίας γίνονται πιο συχνές και βίαιες η άφιξή του ως ήρωα της πόλης μπορεί να γίνει η αναγγελία του πιο παραγωγικού κακοποιού της.

Καθώς το είδος υπερήρωα συνεχίζει να κερδίζει σε δημοφιλία, ήταν ίσως αναπόφευκτο οι αλληγορίες των βιβλίων κόμικ να αρχίσουν να παρεισφρέουν στα άλλα είδη. Τι είναι οι ήρωες και οι κακοί του Χρονικού του Josh Trank, της “Απόλυτης Ευφυϊας “ του Νίλ Μπέργκερ ή της “Lucy” του Λικ Μπεσόν οι οποίοι βιώνουν, εν τέλει, μια μορφή υπερδύναμης;

Στην πραγματικότητα, όπως προτείνει ο Μϊλερ, ο μόνος λόγος για τον οποίο τα στούντιο χρειάζονται να κρατήσουν τους ήρωές τους με αναγνωρίσιμα κοστούμια είναι για να διασφαλίσουν ότι πωλούν άφθονα παιχνίδια.

«Οι ταινίες από βιβλία κόμικ παραμένουν σε σχετικά νηπιακή ηλικία – το συχνά σε σύγκριση είδος γουέστερν χρειάστηκε περισσότερο από τρεις δεκαετίες για να φθάσει στο αποκορύφωμά του – και φαίνεται απίθανο το κοινό να χάσει το ενδιαφέρον του για υπερήρωες με ανόητα ονόματα, αλλόκοτα ρούχα και εξωφρενικές δυνάμεις σύντομα. Αλλά υπάρχει σίγουρα περιθώριο για πιο εσωστρεφές και εγκεφαλικό υλικό.Τίνος Άφλεκ τον υπερήρωα θα προτιμούσατε να δείτε;

Την επική ιστορία του Μπεν για την ένοπλη μάχη του Batman με τον Deathstroke στους δρόμους της Γκόθαμ; Ή την ενδιαφέρουσα εξέταση της διαβλητής φύσης των υπερδυνάμεων; Είμαι μεγάλος φαν του Batman, αλλά θα πάω με τον νεότερο Άφλεκ σε αυτό» τονίζεται στο άρθρο της εφημερίδας «The Guardian».