Και μόνο από την αλλαγή των αρμοδιοτήτων του ΣΔΟΕ, η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων φορτώνεται σταδιακά με περίπου 30.000 υποθέσεις. Σε πρώτη φάση μεταφέρθηκαν στη ΓΓΔΕ οι φάκελοι 4.000 καυτών υποθέσεων, η πλειονότητα των οποίων αφορά διάφορες λίστες, ενώ πριν από περίπου έναν μήνα άρχισε η διαδικασία παραλαβής και των περίπου 25.000 υποθέσεων οι οποίες επί μήνες είχαν μείνει στα αζήτητα.

Η διαδικασία παραλαβής των λεγόμενων «ορφανών» 25.000 υποθέσεων του ΣΔΟΕ από τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων εκτιμάται ότι θα πάρει μήνες. Στόχος είναι στις αρχές του 2017 να αρχίσει η προτεραιοποίησή τους, ώστε να δρομολογηθεί το χρονοδιάγραμμα ελέγχου των πλέον σοβαρών εξ αυτών, με κριτήρια που αφορούν τόσο το ύψος της πιθανής φοροδιαφυγής όσο και τις πιθανότητες είσπραξης φόρων.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΗ. Αρμόδιες πηγές διαβεβαιώνουν ότι γι’ αυτές τις υποθέσεις κίνδυνος παραγραφής δεν υφίσταται.

Ο νομοθέτης προέβλεψε τον Ιούλιο για την παράταση των προθεσμιών παραγραφής αυτών των υποθέσεων κατά τρία χρόνια. Τώρα, πότε θα παραληφθούν, πού θα αποθηκευτεί ένας τεράστιος όγκος πληροφοριών σε φυσική μορφή, πότε – και εάν – θα ολοκληρωθεί ο έλεγχος αυτών των υποθέσεων, θα το δείξει ο χρόνος.

Με προ μηνός απόφαση του ΓΓΔΕ Γιώργου Πιτσιλή ορίστηκε ότι συγκροτούνται 18 επιτροπές παραλαβής των υποθέσεων ανά την Ελλάδα οι οποίες θα απασχολήσουν συνολικά 54 τελωνειακούς και εφοριακούς υπαλλήλους. Πρακτικά, για τους επόμενους μήνες 54 υπάλληλοι του ελεγκτικού δυναμικού θα ασχολούνται με την παραλαβή υποθέσεων, ορισμένες εκ των οποίων αδιαμφισβήτητα δεν έχουν πλέον κανένα ενδιαφέρον. Ανάμεσά τους όμως κρύβονται και «βαριές» υποθέσεις. Η Ειδική Γραμματεία ΣΔΟΕ έχει κάνει ήδη μια πρώτη κατηγοριοποίηση των υποθέσεων αυτών. Τώρα οι επιτροπές παραλαβής οι οποίες – βάσει της απόφασης – θα πρέπει να συντάσσουν πρωτόκολλο παράδοσης – παραλαβής για κάθε μία εξ αυτών των υποθέσεων, τσεκάροντας εκ νέου την αξιολόγησή τους (με βαθμό ενδιαφέροντος από το 1 έως το 4) καλούνται να διεκπεραιώσουν έναν τεράστιο όγκο δουλειάς «το συντομότερο δυνατό».