Σημαντική μετακίνηση των καταναλωτών προς τις οθόνες των κινητών συσκευών –smartphones, tablets και laptops –για την παρακολούθηση τηλεόρασης και βίντεο καταγράφεται από το 2012 και μετά!

Το διάστημα αυτό η παρακολούθηση τηλεοπτικού περιεχομένου και βίντεο, κυρίως από τα κινητά τηλέφωνα και τα tablets, έχει αυξηθεί κατά περίπου 200 ώρες τον χρόνο!

Ειδικότερα από τα στοιχεία της ετήσιας έκθεσης «TV & Media» της εταιρείας Ericsson, η οποία συμπυκνώνει τις απόψεις 1,1 δισεκατομμυρίων ατόμων παγκοσμίως, προκύπτει ότι οι καταναλωτές όλο και περισσότερο ζητούν απρόσκοπτη πρόσβαση σε τηλεοπτικό περιεχόμενο και βίντεο υψηλής ποιότητας, ανεξάρτητα από υπηρεσίες και συσκευές.

Το σύνολο των καταναλωτών, και ειδικότερα η γενιά της νέας χιλιετίας (millennials), θεωρεί πολύ σημαντική τη δυνατότητα παρακολούθησης περιεχομένου μέσω των smartphones.

Παράλληλα, όλο και περισσότεροι δεν αρκούνται μόνο «στην εμπειρία τής από κοινού παρακολούθησης τηλεοπτικών εκπομπών» αλλά ζητούν και την ευελιξία της προσφοράς πολυμέσων κατ’ απαίτηση. Ετσι, σήμερα, «η εμπειρία είναι πολύπλευρη και κάθε καταναλωτής θέλει να δημιουργήσει το δικό του, εξατομικευμένο περιεχόμενο» αναφέρει η έκθεση.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι καταναλωτές στις ΗΠΑ αξιολογούν τις υπηρεσίες «βίντεο κατ’ απαίτηση» (Video On Demand-VOD) υψηλότερα από τις τηλεοπτικές εκπομπές, παρότι ξοδεύουν πολύ περισσότερο χρόνο (45%) για να επιλέξουν τι τελικά θα παρακολουθήσουν, καθώς εξακολουθούν να ταλαιπωρούνται ψάχνοντας το περιεχόμενο.

Πάντως, σε ό,τι αφορά τη μετατόπιση της τηλεθέασης προς τις κινητές συσκευές η έρευνα κατέγραψε μεταξύ άλλων ότι:

– Ο μέσος χρόνος τηλεθέασης μέσω των κινητών τηλεφώνων – οθονών αυξήθηκε κατά 200 και πλέον ώρες ετησίως σε σχέση με το 2012, αυξάνοντας τον συνολικό χρόνο παρακολούθησης τηλεόρασης και βίντεο κατά μιάμιση ώρα την εβδομάδα. Η σημαντική άνοδος της τηλεθέασης μέσω κινητού αντισταθμίζεται από την πτώση της τηλεθέασης μέσω των σταθερών συσκευών κατά δυόμισι ώρες την εβδομάδα, ωστόσο η επιθυμία για τηλεόραση και βίντεο παραμένει αμείωτη.

– Το ποσοστό χρόνου που αφιερώνεται στην παρακολούθηση τηλεόρασης και βίντεο μέσω κινητών συσκευών αυξήθηκε κατά 85% (2010-2016), ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για σταθερές συσκευές (τηλεοράσεις, desktops) μειώθηκε κατά 14% το ίδιο χρονικό διάστημα.

– Το 40% των καταναλωτών διεθνώς δηλώνει ότι «ενδιαφέρεται πολύ» για προγράμματα χρήσης κινητών δεδομένων που θα περιλαμβάνουν απεριόριστο χρόνο ροής (streaming) βίντεο.

– Στις ΗΠΑ, το 20% της παρακολούθησης μέσω κινητών συσκευών είναι περιεχόμενο επί πληρωμή, με υπηρεσίες όπως Netflix, Hulu και Amazon Prime.

Ο συνολικός χρόνος τηλεθέασης περιεχομένου «κατ’ απαίτηση» –για τηλεοπτικές σειρές, ταινίες και άλλα τηλεοπτικά προγράμματα που προσφέρονται σε μορφή ροής (streaming) –έχει αυξηθεί κατά 50% σε σχέση με το 2010.