Με εμφανή δυσφορία (έως και θλίψη) για την απομάκρυνσή του υποδέχθηκε ο Αριστείδης Μπαλτάς τη διάδοχό του στο υπουργείο Πολιτισμού Λυδία Κονιόρδου επιλέγοντας ως «υπερασπιστική» γραμμή του –επί 37 λεπτά –την αντίληψη ότι παραδίδει στο τελικό στάδιο πολλά σχέδια που αφορούν εποπτευόμενους φορείς.

Οπως δήλωσε, κανείς δεν ανέμενε πριν από καιρό ότι θα είχαν δρομολογηθεί το πέρασμα του Μεγάρου Μουσικής στο Δημόσιο, τα πρώτα εγκαίνια του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και η διοργάνωση του Ελληνικού Φεστιβάλ (με διάχυτη τη δημοσιογραφική απορία, καθώς ο κίνδυνος ακύρωσης του Φεστιβάλ οφειλόταν πρωτίστως σε πρωτοβουλίες του ιδίου, όπως το ξήλωμα Λούκου και η διαχείριση της υπόθεσης Φαμπρ). Ο απολογισμός του περιελάμβανε το άλμα στην απορροφητικότητα του ΕΣΠΑ («το βρήκαμε στο 55% και έφτασε στο 97%»).

Η Λυδία Κονιόρδου, από την πλευρά της, μιλώντας μόλις ένα πεντάλεπτο, επέμεινε στη συνεργασία μεταξύ πολιτισμού, παιδείας και τουρισμού και στη στήριξη της αειφόρου ανάπτυξης. Οπως τόνισε, δεν λέει πολλά λόγια επειδή «μετά το σπουδαίο έργο Μπαλτά είναι καλό κάποιος να μιλά με έργα αντί με λόγια» για να καταλήξει: «Η πόρτα του υπουργείου θα είναι πάντοτε ανοιχτή στους αρχαιολόγους, τους καλλιτέχνες, τους λογοτέχνες και τους ανθρώπους του πνεύματος και της τέχνης, για να τους διευκολύνουμε να φέρουν το έργο τους στον κόσμο».