Δουλειά από την πρώτη κιόλας μέρα έπιασε ο νέος υφυπουργός Παιδείας Κώστας Ζουράρις. Με ένα σχόλιο –που μάλλον μπερδεύει, παρά διευκρινίζει –ο υφυπουργός δίνει τη δική του απάντηση σε πρόσφατα δημοσιεύματα που καυτηρίαζαν την ατάκα του «Σε βλέπω στον Εβρο μετάθεση», απευθυνόμενος σε δημοσιογράφο της ΕΡΤ έξω από το Προεδρικό Μέγαρο λίγο πριν από την ορκωμοσία της νέας κυβέρνησης.

«Επειδή υπηρέτησα στον τότε αμερικανοβασιλόφρονα στρατό, ως χαρακτηρισμένος ως “εν ενεργεία δρων κομμουνιστής, κατηγορία Γ, λοιπός οπλίτης”, εκεί στο Σουφλί, αλλά και στο φυλάκιο του Ερυθροποτάμου, πάλι εκεί, κατά τα χριστεπώνυμα έτη 1963 – άνοιξη, και 1964 – χειμώνα και επειδή η συχωρεμένη μητέρα μου είναι Θρακιώτισσα από την πρωτεύουσά της, δηλαδή τη Βασιλεύουσα, γι’ αυτό έμαθα ν’ αγαπώ στο πετσί μου τη Θράκη, πολύ πριν από τους νεοεθνοκηφήνες τής σήμερον. Οσοι ανελλήνιστοι δεν νιώθουν από την αριστοφάνειον ειρωνεία, ας ξαναδιαβάσουν Αριστοφάνη, Ροΐδη και Ζουράρι. Και να κρατούν σημειώσεις, τις οποίες, εξεχόντως, οφείλω να εγκρίνω» αναφέρει χαρακτηριστικά στην ανακοίνωσή του.

Ο γενικός εγκατέλειψε Ξανθό και Πολάκη

Την ηρεμία που επικρατεί στο υπουργείο Υγείας, καθώς ο πρόσφατος ανασχηματισμός δεν άγγιξε την ηγεσία του, ήρθε να ταράξει η παραίτηση του γενικού γραμματέα Υγείας Πέτρου Γιαννουλάτου.

Ο ίδιος πάντως υποστηρίζει ότι όπου υπάρχει καπνός δεν υπάρχει (απαραίτητα) και φωτιά. Λέει ότι οι λόγοι της αποχώρησής του είναι προσωπικοί και ότι ήδη από τον περασμένο Σεπτέμβριο είχε δηλώσει στον υπουργό Υγείας Ανδρέα Ξανθό την πρόθεσή του να αποχωρήσει το γρηγορότερο δυνατό. Αλλωστε, να σας θυμίσω ότι στα τέλη Αυγούστου είχε έρθει σε σκληρή αντιπαράθεση με τον αναπληρωτή υπουργό Παύλο Πολάκη για τις ΜΚΟ της Ψυχικής Υγείας.

Τελικά, υπέβαλε την παραίτησή του τη Δευτέρα καθώς είχε προηγηθεί το «ΟΚ» της ηγεσίας.

ΥΠΑ Airlines!..

Μπορεί η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) να έχει ήδη στον στόλο της δύο αεροσκάφη για τον έλεγχο και την πιστοποίηση των συστημάτων αεροναυτιλίας που διαθέτουν τα ελληνικά αεροδρόμια, αυτό όμως δεν εμποδίζει τη διοίκησή της να επιζητεί την προμήθεια και τρίτου αεροσκάφους!

Υπενθυμίζεται ότι μόλις πριν από λίγα χρόνια η ΥΠΑ δεν διέθετε ούτε τα απαραίτητα κονδύλια για τη συντήρηση των αεροσκαφών της, με αποτέλεσμα ένα από αυτά να παραμείνει επί αρκετούς μήνες σε επισκευαστικό κέντρο της Τουλούζης για εργασίες συντήρησης.

Σήμερα για τις αποστολές ελέγχου των ραδιοβοηθημάτων χρησιμοποιείται ένα Jet δικινητήριο αεροσκάφος τύπου Cessna CE-750 Citation X, που αγοράστηκε το 2007 (πριν από την οικονομική κρίση) έναντι περίπου 35 εκατ. ευρώ, καθώς και ένα Beechcraft 200 Super King Air SX-ECG, το οποίο είναι μεγαλύτερο σε ηλικία.

Ωστόσο, παρά την ύπαρξη των δύο αεροσκαφών και τις ελλείψεις στα συστήματα ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας που είναι αρκετές, η διοίκηση της ΥΠΑ έβγαλε στον αέρα προκήρυξη τεχνικών προδιαγραφών για την προμήθεια και τρίτου αεροσκάφους!

Σύμφωνα με την προκήρυξη, η ΥΠΑ αναζητεί ένα καινούργιο αεροσκάφος πλήρως εξοπλισμένο, το οποίο θα ενταχθεί στη Μονάδα Πτητικών Μέσων (ΜΠΜ). Μάλιστα, οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να υποβάλουν τις παρατηρήσεις τους (επί των προδιαγραφών) το αργότερο έως τις 5 Δεκεμβρίου. Πάντως, ήδη αρκετά στελέχη της ΥΠΑ σχολιάζουν με νόημα ότι «με τόσα αεροπλάνα, η ΥΠΑ θα μπορεί κάλλιστα να μεταβληθεί σε αεροπορική εταιρεία»!..