Κουίζ ανασχηματισμού: Ποια μέλη διοικητικού συμβουλίου πολιτιστικού οργανισμού (που την πολυθεσία δεν τη φοβούνται), με τη σπάθη του σταδιακού ξηλώματος να επικρέμαται, εκεί που χρειάζονταν παπικό διάταγμα για να συνεδριάσουν, οργανώνουν απανωτές συνεδριάσεις… σωτηρίας; Οι ευρόντες θα κερδίσουν υποψηφιότητα για τις θέσεις που θα χηρεύσουν.
Ο νέος είναι ωραίος. Είναι λίγο να επανενεργοποιείται δυναμικά ένα ιστορικό θέατρο του κέντρου της Αθήνας, όπως το Αλφα στην Πατησίων (των Στέφανου Ληναίου – Ελλης Φωτίου) και δη από μια νεανική ομάδα με δημιουργική φόρα και πολλά σχέδια για το θεατρικό μας μέλλον; Το αντίθετο, θα απαντούσα. Το Θέατρο Αλφα-Ιδέα, όπως είναι πλέον το όνομά του και η Ομάδα Ιδέα είναι το παράδειγμα. Εχοντας στο παλμαρέ της 300 επιτυχημένες παραστάσεις για το «Ρωμαίος και Ιουλιέτα για δύο» (που συνεχίζεται στη νέα τους νεανική στέγη), βραβεία στην Ισπανία, παραστάσεις στη Σερβία (όπου την πόρτα τους άνοιξε ο Νικίτα Μιλιβόγιεβιτς, ο οποίος σκηνοθετεί το εξαιρετικά επιτυχημένο μπρεχτικό «Μάνα Κουράγιο» στο ΚΘΒΕ), στο Μεξικό, στη Νέα Υόρκη, στην Κύπρο και ανά την Ελλάδα, με 4.500 θεατές στο Ηρώδειο, έχοντας και το «Δέντρο του Οιδίποδα» στο πλούσιο πρόγραμμά της και την παιδική «Τελευταία μαύρη γάτα» του Ευγένιου Τριβιζά, το παλεύει στα δύσκολα και βγαίνουν νικήτρια. Και μάλιστα με μια συνολικότερη αντίληψη: για «ένα χειροποίητο θέατρο που θέτει ερωτήματα πιο κοντά στα δικά μας και στις δικές μας αναζητήσεις, όχι ένα θέατρο του εντυπωσιασμού και του εστετισμού». «Παλεύουμε για να βρούμε τη δική μας ταυτότητα και χαρά» μου λένε ο Κώστας Γάκης (και μουσικός) και η Αθηνά Μουστάκα, το τρίτο δραστήριο μέλος είναι ο Κωνσταντίνος Μπιμπής, μιλώντας για συνεργασίες με το νεότερο θεατρικό και μουσικό δυναμικό, που ξεκίνησαν στο φουαγιέ του Θεάτρου Αλφα-Ιδέα, πριν ή μετά την παράσταση, με 15λεπτα μουσικά ή θεατρικά, «μινιατούρες τέχνης», με ελεύθερη είσοδο. Παράλληλα αρχίζουν σεμινάρια, το πρώτο με άξονα «πως το θέατρο αποκρυσταλλώνει την ιστορία ενός τόπου» και θέμα, φέτος, την Ικαρία, τη μνήμη, τους εξορίστους, τον ικαριώτικο, τον μύθο του Ικάρου, από τον οποίο θα προκύψει μια παράσταση, «με τη διάθεση αποκέντρωσης ενός θεάτρου που το καλοκαίρι του μαθαίνει λίγα περισσότερα για τούτη την έρμη τη χώρα», αλλά και συνεργάζεται με ομάδες της περιφέρειας. Δεύτερος άξονας, το θέατρο δρόμου με εμπειρία από την παλιά τους ομάδα SuiGeneris και τρίτος, το Σύστημα Στανισλάβσκι. Στα σκαριά έχουν και μια μετάκληση – συνεργασία, που γεννήθηκε στη θεατρική Νέα Υόρκη, στο πλαίσιο σύνδεσης του «Ρωμαίου» τους σε έναν κύκλο «Σαίξπηρ για δύο». Μιλάμε για την έλευση (10 Δεκεμβρίου) της νεοϋορκέζικης παράστασης –με αναλογίες προς τη δική τους –«Καίσαρ και Κλεοπάτρα», από την Κολίν Σάλιβαν, με έναν αμερικανό και έναν τσέχο ηθοποιό και συμμετοχή στα σεμινάρια.