Ντυμένη σε αρμονία άσπρου – μαύρου με μια πασμίνα –πάντα σήμα κατατεθέν της –για να ταιριάζουν τα χρώματα με το επίσημο σήμα του 57ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, αλλά και με την ταινία του πρόωρα χαμένου Νίκου Τριανταφυλλίδη για τον ΠΑΟΚ, που πήρε και το βραβείο της ΠΕΚΚ (Πανελλήνιας Ενωσης Κριτικών Κινηματογράφου), η Λυδία Κονιόρδου έκανε χθες την πρώτη της εμφάνιση στη Θεσσαλονίκη, μια εβδομάδα μετά την ορκωμοσία της. Στην πραγματικότητα πήγε, είδε και απήλθε μέσα σε πέντε ώρες, γιατί έπρεπε να επιστρέψει στην Αθήνα για να πάρει μέρος στην απογευματινή παράσταση του θεάτρου Μουσούρη, όπου συμπρωταγωνιστεί ακόμη με τον Πέτρο Φιλιππίδη.

Στις 13.00, στο λόμπι κεντρικού ξενοδοχείου, συνάντησε για μια ώρα τους κινηματογραφικούς κριτικούς κυρίως και όσους από τους διαπιστευμένους συντάκτες του υπουργείου της βρέθηκαν στο Φεστιβάλ. Ζήτησε την κατανόησή τους και τη βοήθειά τους, δηλώνοντας ακόμη έξω απ’ τα νερά της στον συγκεκριμένο ρόλο που της ανατέθηκε στον ωκεανό του πολιτισμού και λέγοντας ακόμη ότι οι ανειλημμένες θεατρικές της υποχρεώσεις δεν της επέτρεπαν να μείνει για τη βραδινή επίσημη τελετή λήξης. Εκτός από τους συντάκτες, πρόλαβε να γευματίσει με τα μέλη του ΔΣ του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης πριν πάει τρέχοντας στο αεροδρόμιο.

Το ρεκόρ ισοφαρίστηκε

Σας έλεγα προ ημερών για το… κακό φενγκ σούι του Ολύμπιον, που φιλοξενεί διαχρονικά την έναρξη και τη λήξη του Φεστιβάλ, και σας θύμιζα πόσοι υπουργοί Πολιτισμού έχασαν στις περιόδους του Φεστιβάλ το υπουργείο τους. Αυτήν τη φορά ισοφαρίστηκε το ρεκόρ του 2000. Τώρα το Φεστιβάλ ξεκίνησε με υπουργό Πολιτισμού τον Αριστείδη Μπαλτά και ύστερα από δέκα – έντεκα μέρες έληξε με υπουργό Πολιτισμού τη Λυδία Κονιόρδου. Το 2000, στην 41η διοργάνωση και επί κυβέρνησης Κώστα Σημίτη, ο Θόδωρος Πάγκαλος εγκαινίασε το Φεστιβάλ ως υπουργός Πολιτισμού και λόγω του ανασχηματισμού μέσα στην εβδομάδα το έληξε ο Βαγγέλης Βενιζέλος ως υπουργός.