Το ενδεχόμενο πώλησης μεριδίου των γερμανικών αυτοκινητοδρόμων σε ιδιώτες εξετάζει το υπουργείο Οικονομικών της χώρας ώστε να πραγματοποιηθούν περισσότερα έργα υποδομών στο οδικό δίκτυο. Στόχος είναι η πώληση ποσοστού λίγο κάτω από το 50% ώστε η κυβέρνηση να εξακολουθήσει να έχει λόγο στη διαχείρισή τους με μεγαλύτερη ανάπτυξη ταυτόχρονα των υποδομών τους, σύμφωνα με το περιοδικό «Σπίγκελ» και το πρακτορείο Reuters.

Το δίκτυο των γερμανικών αυτοκινητοδρόμων εκτείνεται σε 13.000 χιλιόμετρα και είναι το δεύτερο μεγαλύτερο στον κόσμο μετά των Ηνωμένων Πολιτειών. Σήμερα η διαχείρισή του γίνεται αποκλειστικά από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση και τα 16 κρατίδια της χώρας. Τώρα ο Βόλφγκανγκ Σόιμπλε εξετάζει την παραχώρηση μεριδίου που έχουν κυρίως στην κατοχή τους τα κρατίδια, με στόχο όμως να εξακολουθήσει να κατέχει την πλειοψηφία το Βερολίνο. Προς το παρόν δεν έχει αποτυπωθεί το ύψος των εσόδων από μια τέτοια πώληση. Σε κάθε περίπτωση όμως θα είναι μεγάλο, όταν ενδεικτικά η Γερμανία εισπράττει 4 δισ. ευρώ μόνο από την επιβολή διοδίων σε φορτηγά ετησίως. Ο Σόιμπλε και το επιτελείο του πιστεύει ότι επενδυτές όπως οι ασφαλιστικές εταιρείες που αναζητούν υψηλότερες αποδόσεις σε μια περίοδο μηδενικών σχεδόν επιτοκίων θα ήταν διατεθειμένοι να βάλουν χρήματα για να κερδίσουν περισσότερα.

Μέλη του Κοινοβουλίου της Γερμανίας ανέφεραν στο Reuters ότι ο Σόιμπλε δεν έχει παρουσιάσει μέχρι σήμερα παρά τις βασικές αρχές ενός τέτοιου σχεδίου. Το θέμα συζητήθηκε χωρίς πολλές λεπτομέρειες την προηγούμενη εβδομάδα στην επιτροπή προϋπολογισμού του Κοινοβουλίου. Εκεί είπε μόνο ότι το κράτος θα διατηρήσει μερίδιο στους αυτοκινητοδρόμους που θα του διασφαλίζει τον έλεγχο. Για να προχωρήσει ένα τέτοιο σχέδιο πάντως ο Σόιμπλε θα πρέπει να πάρει το πράσινο φως και από τους Σοσιαλδημοκράτες που συμμετέχουν στην κυβέρνηση της Ανγκελα Μέρκελ. Και προς το παρόν ο υπουργός Οικονομίας Ζίγκμαρ Γκάμπριελ φαίνεται να είναι αντίθετος στην ιδέα.