Με όπλο την εμπειρία των προγόνων του, το νέο 208 ανεβάζει τις μετοχές του σε μια κατηγορία όπου ο σκληρός ανταγωνισμός δεν χαρίζεται σε μοντέλα που δεν έχουν τα εφόδια (νέους σύγχρονους και οικονομικούς κινητήρες, εξοπλισμό, άνεση κ.α.). Το μικρό γαλλικό μοντέλο δέχθηκε προσφάτως ευχάριστα μια ανανέωση ώστε να κρατηθεί δυναμικά στην κατηγορία του. Μια πεταχτή ματιά φανερώνει και τις πρόσφατες επιδερμικές αναβαθμίσεις. Όπως τη μάσκα που μεγάλωσε, τα φωτιστικά που ενισχύθηκαν από την τεχνολογία LED, ενώ ανάλογες περιποιήσεις έχουν γίνει και στο πίσω τμήμα. Το εσωτερικό του είναι φιλόξενο, τόσο για τους εμπρός όσο και τους πίσω επιβάτες. Το 208 – όπως και οι πρόγονοί του – προσέφερε πάντα μια απλόχερη ευρυχωρία. Τέσσερις επιβάτες θα βρουν – χωρίς παραχωρήσεις – την βολή του, τόσο για τα πόδια τους όσο και τα κεφάλια. Η ποιοτική εικόνα παντρεύεται με πιο σύγχρονα μονοπάτια, ενώ ο εξοπλισμός και τα ηλεκτρονικά καλούδια σε κερδίζουν. Όπως για παράδειγμα η μεγάλη οθόνη αφής, που προσφέρει όλες τις λειτουργίες που θα επιθυμούσε ο σύγχρονος οδηγός – όπως η διασύνδεση αλλά και η MirrorScreen για την πλήρη αναπαραγωγή του περιεχομένου ενός smartphone στην οθόνη του αυτοκινήτου. Η θέση οδήγησης είναι οδηγοκεντρική και σε αυτό βοηθάει το μικρό τιμόνι με τις λειτουργίες να είναι χτισμένες γύρω από τον οδηγό. Ικανοποιητικός και ο χώρος αποσκευών των 285 λίτρων.
Ντίζελ που ξεχνάει το βενζινάδικο
Η νέα μας οδηγική εμπειρία με το αναβαθμισμένο σε όλους τους τομείς 208 διέθετε κάτω από τον καπό τον ντίζελ κινητήρα 1.6 BlueHDi στην βασική έκδοση των 75 ίππων – το συγκεκριμένο μοτέρ αντικαθιστά τον 1,4 HDi των 68 ίππων. Οι αριθμοί επιβεβαιώνονται και στην πράξη. Με την απλόχερη ροπή των 230 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. ο οδηγός μπορεί να κινηθεί με περίσσεια σπιρτάδα τόσο στις αστικές όσο και στις υπεραστικές διαδρομές. Το νέο μοτέρ είναι ελαστικό ακόμη και πιο κάτω από τις 1.500 σ.α.λ. Αποδίδει με πολιτισμένο τρόπο που μοιάζει να είναι κομμένο και ραμμένο για όσους αναζητούν επιδόσεις και οικονομία καυσίμου. Η συγκεκριμένο έκδοση διέθετε το πεντάρι κιβώτιο, που χάρη στις μακριές σχέσεις κρατούσε τον κινητήρα σε ιδιαίτερα χαμηλές στροφές. Στον υπολογιστή ταξιδιού μας ήταν στραμμένη και η προσοχή μας και ιδιαίτερα στη μέση κατανάλωση καυσίμου, η οποία όμως ήταν κοντά στα νούμερα που θα θέλαμε. Από 4,5 έως και 5,5λίτρα – ανάλογα με τη χρήση – το 208 1.6 BlueHDi μοιάζει με όαση, ιδιαίτερα όταν διαπιστώνεις ότι με ένα ρεζερβουάρ ξεπερνάς σε αυτονομία τα 700- 800 χιλιόμετρα. Σε επιδόσεις, τα 0-100χλμ/ώρα έρχονται σε 13,3΄΄ ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 171χλμ/ώρα. Στο δρόμο οι αναρτήσεις διατηρούν τη στιβαρή του εικόνα, ενώ πανταχού παρόν το ESP όταν πρέπει να μαζέψει τις υπερβολές του οδηγού. Σε κάθε περίπτωση το μικρό ντιζελοκίνητο 208 θα ικανοποιήσει τον καθημερινό οδηγό με έναν ιδιαίτερα ζωντανό κινητήρα που φροντίζει για την οικονομία καυσίμου.