Μαγικό λούνα παρκ

«Φανταστικά ζώα και πού βρίσκονται»: Μετά τον «Χάρι Πότερ» η Τζ.Κ. Ρόουλινγκ υπογράφει την πρώτη της αμιγώς κινηματογραφική μυθοπλασία. Είναι σίγουρα εύστροφη. Τοποθετεί την ιστορία της στη χτυπημένη από την οικονομική κατάρρευση Νέα Υόρκη το έτος 1926. Φυσικά η μαγεία είναι και εδώ παρούσα: μια σκοτεινή δύναμη αφήνει ένα μονοπάτι καταστροφής στους δρόμους της πόλης απειλώντας να ξεσκεπάσει την κοινότητα των μάγων στην ανθρωπότητα («Οταν οι “άμαγοι” φοβούνται, επιτίθενται» ακούγεται κάποια στιγμή στο φιλμ). Οι Εντι Ρέντµεϊν, Κάθριν Γουότερστον, Σαµάνθα Μόρτον και Κόλιν Φάρελ εναρμονίζονται στο σύμπαν του φιλμ (υπάρχει και ένα cameo-έκπληξη στο φινάλε), τα ειδικά εφέ είναι όσο εντυπωσιακά φαντάζεστε, ενώ οι πολιτικές νύξεις έχουν κάποιο γούστο (αν και οι μάγοι παραμένουν μια κοινότητα χαρακτηριστικά αταξική). Υπάρχει μάλιστα και σύνδεση με τις ιστορίες της σειράς του Χάρι Πότερ – αν και το όλο θέαμα παραπέμπει περισσότερο σε λούνα παρκ και λιγότερο σε κινηματογραφική ταινία. Ο σκηνοθέτης Ντέιβιντ Γέιτς τα καταφέρνει μια χαρά στα ψηφιακά τέρατα, αδυνατεί όμως να σκηνοθετήσει έναν διάλογο.

Βαθμοί: 5

Ηρεμη δύναμη

«Το μέλλον»: Μετά το «Εκείνη», η Ιζαμπέλ Ιπέρ μάς περιμένει σε ένα νέο, πιο χαμηλών τόνων φιλμ, στον ρόλο της Ναταλί, που διδάσκει φιλοσοφία σε ένα πανεπιστήμιο στο Παρίσι. Παντρεμένη με δύο παιδιά, μοιράζει τον χρόνο της μεταξύ της οικογένειας, των πρώην μαθητών της και της πολύ κτητικής μητέρας της, μέχρι που ο σύζυγος τής ανακοινώνει πως την αφήνει για μιαν άλλη. Η έκρηξη όμως δεν έρχεται ποτέ. Γιατί η Ναταλί συνειδητοποιεί πως επί της ουσίας ελευθερώνεται. Η Μία Χάνσεν Λοβ που σκηνοθετεί παρακολουθεί με ιδιαίτερη προσοχή, σαν να μη θέλει και η ίδια να αναταράξει τις ισορροπίες της ηρωίδας της. Η διαδρομή έχει ενδιαφέρον. Οι συγκρούσεις όμως απουσιάζουν.

Βαθμοί: 5

Η Λαμπέντ στην Κύπρο

«Stopover»: Η Αντριάν Λαμπέντ και η Σοκό επιστρέφουν από μία στρατιωτική αποστολή στο Αφγανιστάν, κάνοντας ενδιάμεση στάση σε ένα πεντάστερο ξενοδοχείο της Κύπρου. Εκεί θα «αποσυμπιεστούν» σε ένα πρόγραμμα αποκατάστασης που φιλοδοξεί να ανακουφίσει τη στρατιωτική μονάδα από τις εμπειρίες του πολέμου. Υπάρχουν όμως δύο σοβαρά προβλήματα: Πρώτον, οι χαρακτήρες, πέραν των δυο ηρωίδων, είναι εντελώς χοντροκομμένοι και αφελείς. Δεύτερον, η ταινία δεν αναρωτιέται ποτέ τι στο καλό γύρευαν αυτοί οι άνθρωποι στο Αφγανιστάν. Υπάρχει μόνο μια περιρρέουσα αίσθηση «κριτικής» που ποτέ δεν εκφράζεται ουσιαστικά. Ε, τι να το κάνεις. Εμφανίζονται επίσης οι Μάκης Παπαδημητρίου και Ανδρέας Κωνσταντίνου.

Βαθμοί: 3

Σε καμβά θρίλερ

«Στην καρδιά του δάσους»: Δυο αδελφές, κάπου σε ένα όχι και τόσο μακρινό μέλλον, σε ένα όμορφο σπίτι στο βουνό. Ξαφνικά, μία μέρα, το ρεύμα κόβεται -κανείς δεν ξέρει γιατί. Από το ραδιόφωνο ακούγονται χιλιάδες θεωρίες αλλά ένα είναι βέβαιο: οι δύο αδερφές θα πρέπει να συνεργαστούν για να επιβιώσουν. Η Πατρίσια Ροζεμά, σκηνοθέτιδα του εξαιρετικού «Ακουσα τις γοργόνες να τραγουδούν» (το θυμάται κανείς;) επανέρχεται χρόνια μετά με μια ιστορία πάνω στη γυναικεία χειραφέτηση, μόνο που ο καμβάς του θρίλερ δεν δείχνει να την εξυπηρετεί. Μένουν μονάχα οι ερμηνείες των Ελεν Πέιτζ και Ιβαν Ρέιτσελ Γουντ. Που από μόνες τους δεν αρκούν.

Βαθμοί: 4