Ο Ερικ Κλάπτον αντιλαμβάνεται τα μηνύματα της εποχής. Και δεν τα περνά μόνο στη μουσική του, αλλά και στις επιλογές που κάνει ως συλλέκτης έργων τέχνης. Γι’ αυτό και ήταν ο κερδισμένος της πλέον πρόσφατης δημοπρασίας του οίκου Κρίστις, αφού ο πίνακας του κορυφαίου γερμανού ζωγράφου Γκέρχαρντ Ρίχτερ, τον οποίο είχε αγοράσει πριν από 15 χρόνια για 3,4 εκατομμύρια δολάρια, πωλήθηκε έναντι 22,1 εκατομμυρίων δολαρίων. Στον απόηχο των αμερικανικών εκλογών, η μεγάλη δημοπρασία στο Μανχάταν με έργα μεταπολεμικής σύγχρονης τέχνης υπέδειξε τη συγκρατημένη συμπεριφορά των συλλεκτών. Η αγορά τέχνης μοιάζει μουδιασμένη μετά την εκλογή του Ντόναλντ Τραμπ, γι’ αυτό και μόνο ονόματα με σταθερή αξία αναδείχτηκαν ως πρωταγωνιστές.

Οπως ο πίνακας με τις κίτρινες, πράσινες, μαύρες αδρές πινελιές «Abstraktes Bild (809-2)» (Αφηρημένη εικόνα) του Ρίχτερ. Το 2001 το έργο αυτό είχε γοητεύσει τον Ερικ Κλάπτον, ο οποίος τον απέκτησε στη δημοπρασία του οίκου Σόθμπις για να συμπληρώσει με αυτόν τη συλλογή του με έργα του Γερμανού, τα οποία πάντως κατάφερε να αποχωριστεί. Το 2012 πούλησε τον ένα από τους τρεις πίνακες εισπράττοντας 34,3 εκατομμύρια δολάρια και την επόμενη χρονιά απέκτησε άλλα 20,9 εκατομμύρια πράττοντας αναλόγως. Με τη δημοπρασία της περασμένης Τρίτης οι επενδυτικές του κινήσεις ολοκληρώθηκαν με κέρδη 74 εκατομμυρίων δολαρίων.

ΚΟΡΥΦΑΙΟΣ Ο ΝΤΕ ΚΟΥΝΙΝΓΚ. Αναμενόμενη ήταν και η αγοραστική δύναμη για τον αφαιρετικό εξπρεσιονιστή αμερικανό ζωγράφο Βίλεμ ντε Κούνινγκ και τον πίνακά του «Untitled XXV». Το μεγάλων διαστάσεων έργο τού 1977 με την πλούσια επεξεργασία των χρωμάτων, προκειμένου να αναδείξει τη σύνθεση του καλλιτέχνη, ξεπέρασε την προηγούμενη πώλησή του (27,1 εκατομμύρια) που είχε γίνει το 2006. Ο Ντε Κούνινγκ έφθασε τα 66,3 εκατομμύρια δολάρια και αναδείχτηκε ο κορυφαίος καλλιτέχνης της νεοϋορκέζικης δημοπρασίας. Στην οποία η τρίτη δύναμη της σύγχρονης τέχνης γι’ αυτή τη σεζόν ήταν ο Γάλλος Ζαν Ντιμπιφέ. Ο πίνακας «Les Grandes Artères» (1961) από τη σειρά έργων του «Το τσίρκο των Παρισίων», πωλήθηκε στα 23,8 εκατομμύρια. Και εμφανίστηκε σε δημόσια θέα ύστερα από δεκαετίες, καθώς ο ιδιοκτήτης του τον είχε παραχωρήσει το 1973 στο Μουσείο Γκούγκενχαϊμ όπου είχε γίνει η αναδρομική έκθεση του γάλλου εκπροσώπου της αρ μπριτ.