Η εικόνα της Πρώτης Κυρίας των ΗΠΑ για τρίτη φορά στο εξώφυλλο της «Vogue» είναι ένας συμβολικός αποχαιρετισμός της πολιτικής εξουσίας από την ελίτ της μόδας. Ο αμερικανικός τίτλος με τη μεγαλύτερη εμπορική αξία και τη φιλοδοξία να προβάλλει τα σύγχρονα πρότυπα της γυναικείας συμπεριφοράς είχε βρει στη Μισέλ Ομπάμα μια ικανή συνεργάτιδα. Ισότιμη, οικονομικά ανεξάρτητη, δυναμική και με στυλ στο ντύσιμό της που απηχεί αυτοπεποίθηση και γνώσεις επικοινωνιακής πολιτικής, η Μισέλ Ομπάμα μετακίνησε την αμερικανική μόδα από τη μειονεκτική θέση, στην οποία την είχαν περιορίσει οι ευρωπαϊκοί οίκοι πολυτελείας με την υπεροχή της υψηλής χειροτεχνίας.

Κατά τη διάρκεια της δικής της θητείας στον Λευκό Οίκο επέλεξε σχεδιαστές που μπορούσαν να σταθούν στη διεθνή αγορά και να μετατρέψουν το αμερικανικό πρακτικό ρούχο σε παράγοντα πρόκλησης της επιθυμίας. Η δική της πολιτική σχέσεων με τη διευθύντρια της «Vogue» Αννα Γουίντουρ και το αμερικανικό Συμβούλιο Σχεδιαστών δημιούργησε τις γέφυρες της Ουάσιγκτον προς την επιχειρηματικότητα των μονάδων παραγωγής πρετ α πορτέ της Νέας Υόρκης. Στη συνέχεια ήταν αυτονόητο για τους αμερικανούς σχεδιαστές να ενισχύσουν τον μηχανισμό υποστήριξης της Χίλαρι Κλίντον. Μεταξύ τους και ο Ραλφ Λόρεν να της προσφέρει τις παραλλαγές του στο θέμα του γυναικείου κοστουμιού.

Το εξώφυλλο του Δεκεμβρίου 2016 τιμά τη γυναίκα που έδειξε την ελευθερία της να συνδυάζει ακριβά με φτηνά ρούχα, ραμμένα είτε από Αμερικανούς είτε από διεθνείς σχεδιαστές ή απλώς αγορασμένα από αλυσίδα μαζικής παραγωγής. Και τονίζει την αλλαγή παραδείγματος του περιοδικού, που μέχρι σήμερα διαμόρφωνε με άλλα κριτήρια την ταυτότητα των γυναικείων προτύπων του.

Ωστόσο τα αποτελέσματα των αμερικανικών εκλογών θύμισαν στους παράγοντες της μόδας το παρελθόν τους –και το σύστημα της πολιτικής τους να τυπώνεται στο εξώφυλλο της «Vogue» Φεβρουαρίου 2006. Με τη σύζυγο του Ντόναλντ Τραμπ φωτογραφισμένη με το νυφικό της, ραμμένο στα ατελιέ του Dior υπό την επίβλεψη του Τζον Γκαλιάνο. Και με ένα πολυσέλιδο αφιέρωμα στον δαπανηρό αλλά παραμυθένιο γάμο της με τον δισεκατομμυριούχο. Ο οποίος (εκ)πλήρωσε την επιθυμία της να γίνει εξώφυλλο στο περιοδικό των τοπ μόντελ και των σταρ, παρουσιασμένων πάντα με υψηλές δημιουργίες.

«Η κυρία Ομπάμα έχει αυτό το αθλητικό, επιτακτικό, γεμάτο αυτοπεποίθηση παράστημα που αποπνέει μια Αμερικανίδα. Μπορεί να δείχνει υπέροχη σε ένα απλό ίσιο αμάνικο φόρεμα, αλλά το σώμα της είναι τόσο δυνατό που καταλήγω να ξεχνάω τι φοράει» σχολίαζε ο Αντριου Μπόλτον, επιμελητής τότε του Ινστιτούτου Ενδύματος του Μητροπολιτικού Μουσείου Τέχνης της Νέας Υόρκης, για την εμφάνισή της στην πρώτη τελετή ορκωμοσίας του Ομπάμα.

ΤΟ ΦΟΡΕΜΑ ΤΗΣ ΤΡΑΜΠ. Η Μελάνια Τραμπ φαίνεται ότι κράτησε σημειώσεις από εκείνα τα σχόλια. Και όπως έδειξε η φωτογραφία από τη συνάντησή της με τη Μισέλ Ομπάμα στον Λευκό Οίκο, φορούσε ένα μαύρο ίσιο αμάνικο φόρεμα προσεγμένου, κομψού ύφους. Ωστόσο οι δικές της σχέσεις με τον κόσμο της μόδας δεν αφήνουν ίχνη ανταλλαγής μηνυμάτων με κοινή κατεύθυνση την προώθηση των συμφερόντων μιας οικονομίας. Η νέα Πρώτη Κυρία των ΗΠΑ είναι μια όμορφη σύζυγος, η οποία ψωνίζει με όρους τάσεων και όχι προθέσεων. Ξέρει τι είναι στη μόδα, πληρώνει για να έχει πρόσβαση στο στυλ της στιγμής, αλλά προς το παρόν ακολουθεί χωρίς να διαμορφώνει δικούς της κανόνες με τη συνεργασία των σχεδιαστών. Αυτό που μένει από τη μόδα Τραμπ είναι τα σύμβολα θυμού στην απόχρωση του πάθους: το κόκκινο καπέλο του μπέιζμπολ και η κόκκινη (Made in China) γραβάτα της δικής του φίρμας. Αντίδοτο στο στυλ Τραμπ είναι η τελευταίων ημερών διάδοση της καρφιτσωμένης παραμάνας πάνω στα ρούχα. Ως ένδειξη συμπαράστασης αλλά και αντικειμένου άμυνας όλων των γυναικών, μεταναστών και μελών της LGBT κοινότητας, που ήδη νιώθουν κατατρεγμένοι από τις πεποιθήσεις του συζύγου της νέας Πρώτης Κυρίας.