Αγώνα μετ’ εμποδίων καλείται να τρέξει ο νέος πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Αντώνης Λεούσης ώς το τέλος του έτους. Στις επόμενες σαράντα ημέρες καλείται αφενός να φέρει εις πέρας έξι διαγωνιστικά ολοκληρωμένες ιδιωτικοποιήσεις, δίχως τις οποίες δεν επιτυγχάνεται ο φετινός στόχος των 2 δισ. ευρώ, αφετέρου να επισπεύσει άλλες που βρίσκονται σε εξέλιξη αλλά καθυστερούν.
Ταυτόχρονα, το ΤΑΙΠΕΔ οφείλει μέσα στις επόμενες ημέρες να δημοσιεύσει το επικαιροποιημένο του στρατηγικό σχέδιο (Asset Development Plan –ADP) με τις ιδιωτικοποιήσεις που θα μπουν μπροστά από εδώ και πέρα, δηλαδή το 2017 και το 2018.
Το γεγονός ότι κρίσιμοι διαγωνισμοί βρίσκονται στον αέρα και καινούργιοι δεν έχουν προκηρυχθεί ακόμη ήταν η αιτία πίσω από την παρέμβαση των δανειστών στη διοικητική κρίση του ΤΑΙΠΕΔ, πρόεδρος του οποίου ανέλαβε το απόγευμα της Παρασκευής ο διευθύνων σύμβουλος Αντώνης Λεούσης.
ΣΕ ΑΔΙΕΞΟΔΟ. Είχε προηγηθεί μια επεισοδιακή συνεδρίαση του ΔΣ, όπου ο Αγγελος Βλάχος, ένα από τα εναπομείναντα τρία μέλη, είχε ζητήσει διευκρινίσεις για το νομικό καθεστώς που διέπει τη λειτουργία του ΤΑΙΠΕΔ. Τα παραπάνω είχαν ως αποτέλεσμα να συνεδριάσει εκτάκτως το Εποπτικό Συμβούλιο του νέου Υπερταμείου, προκειμένου να ανάψει την Παρασκευή το πράσινο φως για την κάλυψη της θέσης από τον Αντώνη Λεούση.
Η παρέμβαση των δανειστών κρίθηκε απαραίτητη, καθώς από τον φετινό στόχο των 2 δισ. ευρώ, μέχρι σήμερα δεν έχουν μπει ούτε τα μισά στο ταμείο του ΤΑΙΠΕΔ. Αν εξαιρέσει κανείς τα 280 εκατ. ευρώ από τον ΟΛΠ, και τα 95 εκατ. ευρώ από τον Αστέρα (τα υπόλοιπα 110 εκατ. ευρώ του τιμήματος εισέπραξε η Εθνική), υπολείπονται 1,6 δισ. ευρώ, τα περισσότερα από τα οποία αναμένεται να προέλθουν από την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων (1,23 δισ. ευρώ). Απαραίτητη προϋπόθεση για να εγγραφεί λογιστικά το ποσό στη φετινή χρήση είναι η μεταβίβαση των αεροδρομίων να έχει ολοκληρωθεί το αργότερο ώς τις 31 Ιανουαρίου.
Στο τελικό στάδιο βρίσκονται, σύμφωνα με πληροφορίες, και οι διαπραγματεύσεις με την καναδική PSP για την 20ετή παράταση της σύμβασης παραχώρησης του Ελευθέριος Βενιζέλος.
Στην ιδιωτικοποίηση – σίριαλ του ΔΕΣΦΑ η διαδικασία σέρνεται, ενώ εντός των ημερών συναντώνται με τον υπουργό Ενέργειας Γιώργο Σταθάκη οι Αζέροι (SOCAR) και οι Ιταλοί (SNAM), σε μια τελευταία προσπάθεια να μη ναυαγήσει οριστικά (επί συνόλου 400 εκατ. ευρώ, το ΤΑΙΠΕΔ θα εισπράξει 180 εκατ., και τα υπόλοιπα τα ΕΛΠΕ). Ακόμη, η πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους Ιταλικούς Σιδηρόδρομους (45 εκατ. ευρώ) παραμένει κολλημένη στο Ελεγκτικό Συνέδριο, ενώ δεν υπάρχει τίποτε νεότερο για την τύχη δύο άλλων διαγωνιστικά ολοκληρωμένων ιδιωτικοποιήσεων, της Αφάντου στη Ρόδο (42 εκατ.) και της Κασσιόπης στη Κέρκυρα (23 εκατ.).