Νέος κύκλος ταλαιπωρίας ξεκίνησε για το επιβατικό κοινό της Αθήνας λόγω των συνεχιζόμενων απεργιακών κινητοποιήσεων των εργαζομένων στα μέσα σταθερής τροχιάς μετρό, ηλεκτρικό και τραμ.

Οι εργαζόμενοι της εταιρείας Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ) προχωρούν σε νέες στάσεις εργασίας, αντιδρώντας στην προωθούμενη από το υπουργείο Μεταφορών ένταξή τους στην «ομπρέλα» του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας (ΟΑΣΑ), μαζί με τους εργαζόμενους των Οδικών Συγκοινωνιών (ΟΣΥ – αστικά λεωφορεία, τρόλεϊ).

Μάλιστα, οι απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων στη ΣΤΑΣΥ, προβλέπεται να διαρκέσουν έως τις πρώτες μέρες του Δεκεμβρίου.

Συγκεκριμένα, οι κινητοποιήσεις που έχουν ήδη αποφασιστεί και αφορούν τα μέσα της ΣΤΑΣΥ, έχουν ως εξής:

– Την Τρίτη 22 Νοεμβρίου, στάση εργασίας από τις 12:00 έως τις 16:00 σε μετρό και τραμ.

– Την Πέμπτη 24 Νοεμβρίου, στάση εργασίας από τις 21:00 έως την λήξη της βραδινής βάρδιας στον ηλεκτρικό ηλεκτρικό σιδηρόδρομο.

Οι εργαζόμενοι στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο προτίθενται να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους το Σάββατο 26 Νοεμβρίου (από τις 21.00 έως λήξη βραδινής βάρδιας), τη Δευτέρα 28 Νοεμβρίου (από την έναρξη της πρωινής βάρδιας έως τις 10.00), την Τετάρτη 30 Νοεμβρίου (από τις 12.00 έως τις 16.00) και την Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου (από τις 21.00 έως λήξη της βραδινής βάρδιας).

Σημειώνεται, ότι οι εργαζόμενοι της ΣΤΑΣΥ δεν επιθυμούν την οικονομική ενοποίηση (ομιλική λειτουργία) με την ΟΣΥ, παρότι σε επίπεδο καθημερινής λειτουργίας αυτό συμβαίνει ήδη, καθώς αρκετές λεωφορειακές γραμμές και δρομολόγια των τρόλεϊ της ΟΣΥ έχουν πάψει πλέον να «ανταγωνίζονται» τα μέσα σταθερής τροχιάς.

Τα τελευταία χρόνια, τα δρομολόγια της ΟΣΥ λειτουργούν τροφοδοτικά προς το μετρό και τον ηλεκτρικό, μεταφέροντας το επιβατικό κοινό στους σταθμούς της ΣΤΑΣΥ. Από στοιχεία του ΟΑΣΑ προκύπτει, ότι οι επιβάτες που μετακινούνται καθημερινά με τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, ανέρχονται σε 1.450.000. Από το σύνολο αυτό, περίπου 1.050.000 επιβάτες ξεκινούν τη διαδρομή τους με τα λεωφορεία-τρόλεϊ και 400.000 με το μετρό και τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο. Ωστόσο, στη συνέχεια, μεγάλος όγκος των επιβατών των λεωφορείων-τρόλεϊ φτάνει στον τελικό προορισμό του μετεπιβιβαζόμενος στο μετρό και τον ηλεκτρικό.

Την ίδια στιγμή, σχεδόν το σύνολο των πωλήσεων από τις μηνιαίες κάρτες απεριορίστων διαδρομών γίνεται στους σταθμούς της ΣΤΑΣΥ, καθώς λειτουργούν περισσότερες ώρες κάθε μέρα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ένα μεγάλο μέρος των εσόδων της ΟΣΥ να καταλήγει αναγκαστικά στα ταμεία της ΣΤΑΣΥ.

«Πιστεύω ότι οι συνδικαλιστές της ΣΤΑΣΥ πρέπει να δουν με μεγαλύτερη ωριμότητα τις κινητοποιήσεις τους, καθώς με το να ταλαιπωρούν τους πολίτες χωρίς λόγο, προσφέρουν τις χειρότερες υπηρεσίες στις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες», δήλωσε χτες ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης.