Ξεκινά περιοδεία στη Μεσόγειο. Οι σταθμοί της μόλις ανακοινώθηκαν και οι θαυμαστές του κοιτάζουν με αγωνία τον κατάλογο για να διαπιστώσουν αν προβλέπεται να κάνει στάση και στη χώρα τους. Πολλά από όσα πρόκειται να παρουσιάσει παραμένουν επτασφράγιστο μυστικό. Κι αν ακόμη δεν έχετε εντοπίσει τον αστέρα που για χάρη του δημιουργούνται ουρές και δίνονται μάχες στις αίθουσες δημοπρασιών, μην τον αναζητήσετε ούτε στη ροκ ούτε στην ποπ σκηνή, κι ας έχει ανάλογη αντιμετώπιση. Είναι ο Πάμπλο Πικάσο –ο διασημότερος και ίσως πλέον ρηξικέλευθος καλλιτέχνης του 20ού αιώνα –που υπόσχεται να οργώσει τη Μεσόγειο μέσα από τα έργα του εντός μιας διετίας, αρχής γενομένης από το 2017, από το Μαρόκο έως την Κύπρο με ενδιάμεσο σταθμό και την Ελλάδα, συγκεκριμένα το Μουσείο Μπενάκη.

Ούτε δέκα ούτε είκοσι, αλλά σαράντα εκθέσεις προγραμματίζει το Μουσείο Πικάσο του Παρισιού, με στόχο να παρουσιάσει «ένα πλήρες πανόραμα της διά βίου σχέσης του εικαστικού με τη Μεσόγειο» –σύμφωνα με τον διευθυντή του ιδρύματος Λορέν λε Μπον -, το οποίο θα περιλαμβάνει εκτός από εκθέσεις, θεατρικές παραστάσεις, συνέδρια, τη δημιουργία μιας ιστοσελίδας και μιας ειδικής έκδοσης. Αφορμή δεν είναι άλλη από τη συμπλήρωση 100 χρόνων από το ταξίδι του Πικάσο στην Ιταλία, το 1917, μέσω της οποίας ενδέχεται και να επιχειρεί το γαλλικό μουσείο να αντιμετωπίσει τη μείωση των επισκεπτών, που αγγίζει το 30%, μετά το περσινό τρομοκρατικό χτύπημα στο Παρίσι, δημιουργώντας δράσεις εκτός έδρας. Η περιοδεία θα ξεκινήσει από το Μουσείο Καποντιμόντε στη Νάπολι τον Απρίλιο του 2017 με μια έκθεση αφιερωμένη στα σκηνικά και τα κοστούμια του Πικάσο για την παραγωγή των Ρωσικών Μπαλέτων του Σεργκέι Ντιαγκίλεφ «Parade», μια παράσταση σε λιμπρέτο Ζακ Κοκτό και μουσική Ερίκ Σατί –ο οποίος είχε ενσωματώσει στην παρτιτούρα θορύβους του δρόμου και ήχους γραφομηχανής –που ξάφνιασε τους θεατές προκαλώντας σκάνδαλο με τον ανοίκειο χαρακτήρα της. Ανάμεσα στα αντικείμενα που θα εκτεθούν θα είναι και η αυλαία μήκους 17 μ. και ύψους 11 μ. που φιλοτέχνησε ο Πικάσο στη Ρώμη και ανήκει στο Μουσείο Πομπιντού.

ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΠΕΝΑΚΗ. Τι θα συμβεί, αλήθεια, στο Μουσείο Μπενάκη, το οποίο έχει ενταχθεί στο ίδιο δίκτυο, μεταξύ άλλων, με τα Μουσεία Πικάσο σε Βαρκελώνη, Μάλαγα και Αντίμπ, με το Μουσείο Μοχάμεντ Στ’ στο Ραμπάτ και το Μουσείο Ευρωπαϊκού και Μεσογειακών Πολιτισμών στη Μασσαλία; «Δεν γνωρίζουμε ακόμη» λέει στο «Νσυν» η επιμελήτρια του Μουσείου Μπενάκη, Πολύνα Κοσμαδάκη, η οποία τις επόμενες ημέρες θα ταξιδέψει στη Βενετία για το διεθνές συνέδριο που διοργανώνεται στο Ιδρυμα Τσίνι σε συνεργασία με το Μουσείο Πικάσο και θέμα «Ο Πικάσο και η Μεσόγειος: το κρυμμένο παρελθόν». Εκεί θα εξεταστεί μεταξύ άλλων το ενδιαφέρον του Πικάσο για τις νωπογραφίες της Πομπηίας, αλλά και η πρόσληψη του έργου του από τη φασιστική Ιταλία. «Προγραμματίζονται πολλές δράσεις και δεν είμαστε σε θέση ακόμη να πούμε με ακρίβεια τι θα συμβεί στην Αθήνα. Μπορεί να εκτεθεί ένα έργο, μια σειρά χαρακτικών. Πάντως δεν θα οργανωθεί μια έκθεση όπως συνηθίζουμε να την εννοούμε» επισημαίνει και διευκρινίζει πως ό,τι φιλοξενηθεί στην Αθήνα θα είναι προς το τέλος του προγράμματος, δηλαδή το 2019.