Τις 200 σελίδες αριθμεί το πόρισμα της πραγματογνωμοσύνης για το τροχαίο δυστύχημα του Παντελή Παντελίδη, ωστόσο πουθενά δεν αναφέρεται ποιος οδηγούσε το μοιραίο τζιπ. Μεταξύ άλλων, σημειώνεται ότι το μαύρο Mercedes έτρεχε με ταχύτητα μεγαλύτερη των 118 χλμ την ώρα, δεν υπήρχε μηχανική βλάβη και δεν παρατηρήθηκαν ίχνη φρεναρίσματος στο οδόστρωμα.
Σύμφωνα με το πόρισμα – έκθεση πραγματογνωμοσύνης που ολοκληρώθηκε πριν μία εβδομάδα και μπήκε στη δικογραφία της υπόθεσης, φαίνεται ότι το κοντέρ του οχήματος έδειχνε ταχύτητα μεγαλύτερη των 118 χιλιομέτρων την ώρα, δεν υπήρχαν ίχνη φρεναρίσματος, το όχημα έφυγε από το δρόμο χωρίς να υπάρξει κάποια παρεμβολή άλλου αυτοκινήτου και τέλος ως αιτία παρουσιάζεται ο ανθρώπινος παράγοντας και όχι κάποια μηχανική βλάβη ή κατασκευαστικό λάθος του δρόμου.
Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο όμως είναι ότι μέσα στις 200 σελίδες του πορίσματος δεν προσδιορίζεται ποιος ήταν ο οδηγός του οχήματος, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι «το τροχαίο δυστύχημα, οφείλεται μόνο σε ανθρώπινο παράγοντα και συγκεκριμένα σε όποιον οδηγούσε το ΙΚΥ- 4245 Ι.Χ αυτοκίνητο τη στιγμή του δυστυχήματος. Όποιος οδηγούσε, αφού αρχικά εκινείτο επί της γέφυρας εξόδου του πρώην ανατολικού αερολιμένα Αθηνών προς τη λεωφόρο Βουλιαγμένης με κατεύθυνση προς Αθήνα για κάποιο λόγο έχασε τον έλεγχο του αυτοκινήτου και συγκρούστηκε με τον εμπρόσθιο δεξιό τροχό πάνω στο υπερυψωμένο τσιμεντένιο τοιχίο».
Όπως προκύπτει, οι πραγματογνώμονες δεν μπόρεσαν να προσδιορίσουν αν ο Παντελής Παντελίδης οδηγούσε το αυτοκίνητο και αρκούνται να αναφέρουν ότι στην αυτοψία της Τροχαίας αναφέρεται ως οδηγός ο τραγουδιστής.
Υπολογίζοντας τις δυνάμεις που αναπτύχθηκαν από τις παραμορφώσεις του αυτοκινήτου οι πραγματογνώμονες κατέληξαν: «Έχοντας υπόψη όλα τα παραπάνω υπολογίστηκε ότι η ελάχιστη ταχύτητα με την οποία κινούνταν το αυτοκίνητο τη στιγμή του δυστυχήματος ήταν 118 χιλιόμετρα την ώρα.
»Από τον λεπτομερή μακροσκοπικό – οπτικό έλεγχο προκειμένου να εξεταστούν τα συστήματα διεύθυνσης, ανάρτησης και λοιπά συστήματα για να διαπιστωθεί αν αυτά λειτουργούσαν κανονικά πριν το δυστύχημα δεν διαπιστώσαμε ότι υπήρχαν προβλήματα στα συστήματα του αυτοκινήτου».
Επιπλέον, επισημαίνεται ότι ο οδηγός δεν προσπάθησε να φρενάρει, αλλά «έφυγε» με πολλά χιλιόμετρα στη στροφή: «Ίχνη τροχοπέδησης ή ίχνη πλάγιας ολίσθησης δεν βρέθηκαν στο σημείο του δυστυχήματος».
Σε ό,τι έχει να κάνει με την κατάσταση του οδοστρώματος οι πραγματογνώμονες σημειώνουν: «Δεν διαπιστώσαμε στοιχεία ούτε υπήρχαν ευρήματα όπως φθορές, ρηγματώσεις, λακούβες ή ανωμαλία επί του οδοστρώματος που να μας οδηγούν στην ακαταλληλότητα ή επικινδυνότητα του οδοστρώματος για την κυκλοφορία των οχημάτων».
Παράλληλα, τα ελαστικά του αυτοκινήτου όπως αναφέρουν οι πραγματογνώμονες στο πόρισμα ήταν σε καλή κατάσταση, από την έκθεση των κεντρικών της Mercedes στη Γερμανία που περιλαμβάνει το πόρισμα δεν φαίνεται να υπήρξε κάποια εμπλοκή στη λειτουργία του αυτοκινήτου και έτσι καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι το δυστύχημα οφείλεται μόνο σε ανθρώπινο παράγοντα.
«Τα πιθανά αίτια που προκάλεσαν την εκτροπή από την κανονική πορεία του οχήματος κατά την άποψη μας ήταν τα ακόλουθα:
1) Κάποιο πρόβλημα που παρουσιάστηκε στον οδηγό όπως ξαφνικό πρόβλημα υγείας, ζάλη, καρδιακό επεισόδιο, επιληπτικό επεισόδιο, κατανάλωση ποσότητας αλκοόλ, χρήση απαγορευμένων ουσιών
2) Κόπωση ή υπνηλία του οδηγού, στιγμιαία απόσπαση προσοχής όπως κινητό τηλέφωνο, τυχόν ακατάλληλη ταχύτητα που είχε αναπτύξει ο οδηγός».
Δικηγόρος οικογένειας Παντελίδη: Δεν μας έκανε σοφότερους
Σχολιάζοντας το πόρισμα ο δικηγόρος της οικογένειας Παντελίδη, Χαράλαμπος Λυκούδης, σημείωσε: «Η πραγματογνωμοσύνη που περιμέναμε επί εννέα μήνες, δυστυχώς, δεν μας έκανε σοφότερους».
Όπως υπογράμμισε, «το ακανθώδες ερώτημα “ποιος ήταν ο οδηγός κατά το χρόνο του δυστυχήματος” παραμένει αναπάντητο από τους διορισθέντες πραγματογνώμονες της Τροχαία».
«Η Εισαγγελική Αρχή που θα συναξιολογήσει όλα τα αποδεικτικά στοιχεία της δικογραφίας και τα επιστημονικά πορίσματα των τεχνικών συμβούλων που θα προσκομίσουμε θα αποφασίσει για την άσκηση των ποινικών διώξεων» κατέληξε.