Το γκραν πρι στο Αμπου Ντάμπι, το τελευταίο της φετινής σεζόν για τη Φόρμουλα 1, ανέδειξε νικητή τον Λιούις Χάμιλτον και παγκόσμιο πρωταθλητή τον ομόσταβλό του Νίκο Ρόσμπεργκ. Ο αγώνας στο Eμιράτο του Αμπου Ντάμπι μπορεί να χαρακτηριστεί και ως το γκραν πρι με τα πιο ανάμεικτα συναισθήματα: από τη μια, τον Λιούις Χάμιλτον, ο οποίος παρότι κέρδισε τον αγώνα είχε τη μεγαλύτερη λύπη (κάτι που ήταν εμφανές και στο πόντιουμ των νικητών), μιας και έπειτα από δύο χρόνια έπρεπε να παραδώσει το στέμμα του στον Νίκο Ρόσμπεργκ (με τον οποίο ποτέ δεν είχαν και τις καλύτερες προσωπικές σχέσεις, με τις κόντρες τους –εντός και εκτός πίστας –να δίνουν τροφή για σχόλια και την ομάδα τους σε ρόλο πυροσβέστη να προσπαθεί να αμβλύνει το τεταμένο κλίμα) και από την άλλη τον γερμανό οδηγό, που με δάκρυα στα μάτια δήλωνε ότι αφιερώνει την κατάκτηση του πρωταθλήματος στον πατέρα του Κέκε Ρόσμπεργκ (πρώην πρωταθλητή στηΦόρμουλα 1 το 1982) και την οικογένειά του. Να σημειωθεί ότι ο Ρόσμπεργκ κατάφερε να κατακτήσει το φετινό πρωτάθλημα με διαφορά μόλις πέντε βαθμών. Ο Νίκο Ρόσμπεργκ είναι 31 ετών και στέφεται για πρώτη φορά παγκόσμιος πρωταθλητής στηΦόρμουλα 1, με την ομάδα τηςMercedes-Benzνα κερδίζει ένα ακόμη πρωτάθλημα κατασκευαστών. Ο Ρόσμπεργκ κατέκτησε τον τίτλο 34 χρόνια μετά τον πατέρα του, ενώέγινεο 33ος παγκόσμιος πρωταθλητής στην ιστορία του σπορ. Την τριάδα στο πόντιουμ συμπλήρωσε ο Σεμπάστιαν Φέτελ μεFerrari, με την ομάδα του να κοιτάει πλέον το επόμενο πρωτάθλημα. Τα βλέμματα όλων στρέφονται στην επόμενη σεζόν, εκεί όπου οι αλλαγές στα μονοθέσια θα είναι σαρωτικές. Τόσο σε επίπεδο μηχανικών διαφοροποιήσεων (ελαστικά και αεροτομές έχουν νέες παραμέτρους), όσο και κανονισμών, που θα φέρουν τα πάνω κάτω στις ομάδες και θα εντείνουν τις προετοιμασίες των οδηγών τις επόμενες εβδομάδες. Οι νέοι κανονισμοί αλλά και τα ελαστικά θα αυξήσουν τις ταχύτητες των μονοθεσίων, με τους υπευθύνους να θέλουν βελτίωση της τάξεως των 4 δευτερολέπτων ανά γύρο. H μεγαλύτερη βελτίωση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στα ελαστικά, εκεί όπου η Pirelli ετοιμάζεται να δώσει στις ομάδες τα ελαστικά που θα προσδώσουν περισσότερη ταχύτητα και αναβαθμισμένη πρόσφυση. Να τονιστεί ότι οι ομάδες τα έψαλαν πριν από δύο εβδομάδες στους υπευθύνους της Pirelli εξαιτίας των προβλημάτων που παρουσίασαν τα ελαστικά στο γκραν πρι Βραζιλίας –παρουσίασαν έντονα φαινόμενα υδρολίσθησης υπό βροχή. Και το επόμενο καλαντάρι θα έχει 21 γκραν πρι, με τον πρώτο αγώνα να ξεκινά –παραδοσιακά –από την Αυστραλία στις 26 Μαρτίου.

Από μικρός στα γκάζια

Ο Νίκο Ρόσμπεργκ ήταν απολύτως φυσιολογικό να ακολουθήσει τα χνάρια του πατέρα του. Ο γερμανός οδηγός, παρότι ο πατέρας του δεν τον προόριζε για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, άρχισε να τρέχει στους αγώνες από μικρή ηλικία. Σε ηλικία έξι ετών – και συγκεκριμένα το 1991 – έτρεξε στα καρτ. Το 2002 μεταπήδησε στη γερμανική Formula BMW όπου στέφθηκε πρωταθλητής, ενώ το 2004 πέρασε στη Formula 3 Euro Series. Το 2005 κέρδισε τον τίτλο στο GP2 με την ART Grand Prix. Το ντεμπούτο του στη Φόρμουλα 1 το πραγματοποίησε το 2006 με τα χρώματα της Williams. Mε τη Mercedes-Benz τρέχει από το 2010 και όπως φαίνεται η μεταγραφή αυτή δικαίωσε τα στελέχη που τον έφεραν στην ομάδα τους με τη φετινή κατάκτηση του τίτλου.