Η ανάκαμψη της παγκόσμιας διαφήμισης συνδέεται άμεσα με την αναμενόμενη ανάκαμψη της αμερικανικής αγοράς. Ετσι, προβλέπεται ανάκαμψη της τηλεοπτικής δαπάνης κατά 1%, μετά τη συρρίκνωση κατά 5% το περασμένο έτος. Αύξηση επίσης κατά 3% σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο αναμένεται για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς οι διαφημιστές θα επωφεληθούν από τις νέες μορφές οπτικοακουστικού περιεχομένου και της αυξανόμενης χρήσης του Διαδικτύου στην κινητή τηλεφωνία. Οι αναλυτές προβλέπουν αύξηση της διαφημιστικής δαπάνης στις ΗΠΑ κατά 4,4% το 2016.

Θετικά επίσης αποτελέσματα αναμένονται για την πορεία της διαφήμισης στη Δυτική Ευρώπη (3,6% το 2016 σε σχέση με το 2015). Κι αυτό γιατί έχουν βελτιωθεί οι οικονομικές συνθήκες σε αρκετές χώρες (π.χ. Βέλγιο, Φινλανδία, Γερμανία, Ιταλία, Νορβηγία, Πορτογαλία, Σουηδία), σε αντίθεση με την αναμενόμενη επιβράδυνση της βρετανικής οικονομίας. Προβλέπεται ότι η διαφημιστική δαπάνη στα κινητά θα αυξηθεί κατά 64 δισεκατομμύρια δολάρια μεταξύ του 2015 και του 2018, παρουσιάζοντας αύξηση 128%. Το 2016 αναμένεται να εμφανίσει αυξητική μεταβολή της τάξης του 48% και του 33% το 2017, ιδίως στις ΗΠΑ. Μέχρι το 2018 η διαφήμιση στα κινητά υπολογίζεται ότι θα αντιπροσωπεύει το 60% του συνόλου της διαφήμισης στο Διαδίκτυο. Αντιθέτως, η διαφήμιση στο Διαδίκτυο μέσω των σταθερών συσκευών (π.χ. επιτραπέζιος υπολογιστής) δεν θα εμφανίσει ιδιαίτερη άνοδο. Στην πράξη οι αναλυτές θεωρούν ότι η εν λόγω δαπάνη κορυφώθηκε το 2014 λόγω της μετατόπισης του ενδιαφέροντος των διαφημιστών στα κινητά.

Εν κατακλείδι, η δαπάνη στα κινητά θα αυξηθεί κατά 81,3 δισεκατομμύρια δολάρια ανάμεσα στο 2015 και το 2018, δηλαδή επτά φορές περισσότερο από τη συνολική ανάπτυξη της τηλεόρασης (7,3 δισεκατομμύρια δολάρια), από την υπαίθρια διαφήμιση (3 δισεκατομμύρια δολάρια), από το ραδιόφωνο (0,9 δισεκατομμύρια δολάρια) και από τον κινηματογράφο (0,7 δισεκατομμύρια δολάρια).

Κ. ΜΕΤΑΞΑ