Το Διαδίκτυο έχει συνδεθεί με τη «δωρεάν κουλτούρα», ασχέτως αν από αυτήν επωφελούνται οι διάφορες μηχανές αναζήτησης και συναθροιστές περιεχομένου. Οι εφημερίδες στο εξωτερικό μπορεί πολύ σύντομα να αρχίσουν να επιβαρύνουν τους αναγνώστες τους όταν αυτοί σχολιάζουν άρθρα, σύμφωνα με τον αναλυτή Τζόσουα Μπερνστάιν στην Bloomberg.com. Η εκδοτική εταιρεία Tribune Publishing, η οποία έχει υπό την ιδιοκτησία της τους τίτλους Chicago Tribune και Los Angeles Times, πειραματίζεται σε ένα νέο σύστημα όπου αυτοί που γράφουν σχόλια καλούνται να πληρώνουν ώστε τα σχόλιά τους να έχουν μεγαλύτερη ορατότητα στις ειδήσεις και στα άρθρα που σχολιάζουν. Η τεχνολογία που αναπτύχθηκε από την SolidOpinion.com δεν αποσκοπεί μόνο στο να προσφέρει μια νέα ροή εσόδων για τους εκδότες, αλλά και στο να «δώσει λύση της αγοράς στη νέα συνήθεια της ψηφιακής εποχής, το γνωστό τρόλινγκ». Ηδη η Tribune του Σαν Ντιέγκο χρησιμοποιεί το σύστημα SolidOpinion όπου οι αναγνώστες-σχολιαστές καλούνται να δαπανήσουν χρήματα εάν επιθυμούν τα σχόλιά τους να έχουν μεγαλύτερη ορατότητα.
Από την άλλη πλευρά, υπάρχει και το παράδειγμα του Μπέζος του Amazon και πλέον ιδιοκτήτη της Washington Post. Εχοντας ως αρχή ότι όλες οι ειδήσεις δεν δημοσιεύονται σε μια εφημερίδα, σχεδιάζει να πουλήσει ειδησεογραφικό περιεχόμενο που περισσεύει στις τοπικές και περιφερειακές εφημερίδες. Αυτό θα μπορούσε να αποφέρει νέα έσοδα.