Για τη χειρότερη χρονιά από άποψη κερδοφορίας μετά το 2013 προετοιμάζεται η αγορά των σούπερ τάνκερ πετρελαίου, καθώς αντιμετωπίζει τις παράπλευρες απώλειες από την απόφαση του ΟΠΕΚ να προχωρήσει σε μείωση της παραγωγής πετρελαίου. Τα μεγαλύτερα πετρελαιοφόρα, που το καθένα μεταφέρει 2 εκατομμύρια βαρέλια αργού πετρελαίου, θα κερδίζουν κατά μέσο όρο 25.000 δολάρια την ημέρα το επόμενο έτος, σύμφωνα με τη μέση τιμή που δίνουν οικονομικοί ναυτιλιακοί αναλυτές – αυτό σημαίνει 12% λιγότερα κέρδη από αυτά που αναμένονταν πριν ο Οργανισμός των Πετρελαιοπαραγωγών Χωρών αποφασίσει, στις 30 Νοεμβρίου, ότι θα προχωρήσει στη μείωση της παραγωγής αργού κατά τέσσερα πλοία την εβδομάδα.

«Η απόφαση αυτή μπορεί να οδηγήσει την αγορά πίσω στο 2013» αναφέρουν αναλυτές,  σημειώνοντας ότι εφόσον ο ΟΠΕΚ πραγματοποιήσει τις προγραμματισμένες μειώσεις κατά 1,2 εκατομμύρια βαρέλια αργού την ημέρα «ο ρυθμός των μεταφορών θα πέσει, διότι αυτό θα οδηγήσει σε υψηλότερες τιμές του πετρελαίου, μια πτώση της ζήτησης και λιγότερο εμπόριο».Η επιδείνωση των προοπτικών στην αγορά των δεξαμενόπλοιων αποτελεί μια μόνο επίπτωση μετά τη συμφωνία του ΟΠΕΚ, η οποία θα πρέπει να αρχίσει να εφαρμόζεται από τον ερχόμενο Ιανουάριο και θα έχει διάρκεια για έξι μήνες.

Η συμφωνία οδήγησε τις τιμές του πετρελαίου στα ύψη, κάνοντας τη ζωή πιο ακριβή για όποιον αγοράζει ή μεταφέρει καύσιμα – συμπεριλαμβανομένων των αυτοκινητιστών, των διυλιστηρίων, των αεροπορικών εταιρειών και τους ναυλομεσιτών.

Επιπλέον, είναι πιθανό να δώσει μια ώθηση στους παραγωγούς σχιστολιθικού αερίου των ΗΠΑ και να αποτρέψει ορισμένους εμπόρους να αποθηκεύσουν πετρέλαιο σε πλωτές δεξαμενές. Πριν από τη συνάντηση του ΟΠΕΚ πολλοί αναλυτές είχαν δηλώσει ότι θα σχεδίαζαν περικοπές των δικών τους εκτιμήσεων αν ο ΟΠΕΚ μειώσει την παραγωγή. Ωστόσο  επισημαίνουν πως οι απώλειες στον μεταφορικό όγκο θα αντισταθμιστούν σε κάποιον βαθμό από τη μεγαλύτερη απόσταση που καλύπτει το εμπόριο του πετρελαίου από τον Ατλαντικό έως την Απω Ανατολή.