Στα ύψη εκτοξεύτηκαν την τελευταία διετία οι αναζητήσεις προϊόντων για αγορές μέσω κινητών τηλεφώνων, οι οποίες το 2015 ξεπέρασαν παγκοσμίως, για πρώτη φορά, αυτές που γίνονται από τους σταθερούς υπολογιστές.

Σύμφωνα με τα στοιχεία πρόσφατης έρευνας που δημοσιοποίησε η Google, το 2016 η τάση αυτή ενισχύθηκε και στην Ελλάδα, όπου πλέον το 58% του συνολικού πληθυσμού χρησιμοποιεί έξυπνα κινητά τηλέφωνα.

Τα κινητά τηλέφωνα σε συνδυασμό με το Διαδίκτυο έχουν αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές αναζητούν προϊόντα για τις σημαντικότερες αγορές τους, επισήμανε ο επικεφαλής του γραφείου της Google για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα Γρηγόρης Ζαριφόπουλος.

Στην έρευνα της Google μελετήθηκε αναλυτικά η διαδρομή που ακολουθεί ένας καταναλωτής από τη στιγμή που ψάχνει να κάνει κάποια αγορά μέσω της κινητής του συσκευής, μέχρι τη στιγμή που φτάνει στην τελική επιλογή του.

Συγκεκριμένα διαπιστώθηκε ότι οι αγορές προϊόντων στην κατηγορία «Ενδυση -Υπόδηση» συχνά γίνονται παρορμητικά, με το 30% των ερωτηθέντων να επιβεβαιώνουν ότι πήραν τη σχετική απόφαση «στη στιγμή». Σε αυτή την κατηγορία οι καταναλωτές βασίζονται στα κινητά τους τηλέφωνα, με το 26% των ερωτηθέντων να έχουν κάνει τις αναζητήσεις κυρίως μέσα από αυτά, ενώ το 60% δήλωσε ότι παρακολουθεί και σε βίντεο τα προϊόντα που σκοπεύει να αγοράσει.

«Η ευκολία» αναφέρθηκε ως το μεγαλύτερο όφελος στις αναζητήσεις μέσω των smartphones, με το 47% να δηλώνει την προτίμησή του σε αυτό τον τρόπο αγορών. Επιπλέον, το 26% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι επισκέφτηκε και τα φυσικά καταστήματα, ως αποτέλεσμα της αναζήτησής τους.

Από την άλλη, το 92% των ενδιαφερόμενων για την αγορά κάποιου προϊόντος στην κατηγορία «Οικία – Διακόσμηση» ανέφερε ότι καταναλώνει σημαντικό χρόνο έρευνας πριν από την αγορά, με το 40% να κάνει την έρευνα αυτή μέσω της φορητής του συσκευής.

Στην κατηγορία «Περιποίηση δέρματος», το 35% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι χρησιμοποίησε το κινητό του τηλέφωνο για να αναζητήσει κάποιο προϊόν, αλλά το ποσοστό αγορών στον συγκεκριμένο τομέα στην Ελλάδα έφτασε μόλις το 2%.

«Για πολλούς καταναλωτές, τα smartphones είναι πλέον η πύλη πριν από την αγορά. Αυτό είναι ακόμα πιο έντονο κατά τη διάρκεια των διακοπών» ανέφερε ο Ζαριφόπουλος.