«Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών εξακολουθεί να βρίσκεται σε δύσκολη κατάσταση και πρέπει να το προστατεύσουμε ως κόρην οφθαλμού». Η δήλωση του προέδρου του οργανισμού Νίκου Θεοχαράκη σκιαγραφεί τη σκληρή πραγματικότητα που αντιμετωπίζουν η ηγεσία και οι εργαζόμενοι, αλλά με ρεαλιστικούς όρους. Φιλοξενείται μάλιστα στη βρετανική εφημερίδα «Γκάρντιαν», σε δημοσίευμα που υπογράφει η περιβόητη ανταποκρίτρια στην Αθήνα Ελενα Σμιθ. Ο πρόεδρος του ΜΜΑ τόνισε μεταξύ άλλων ότι το Μέγαρο είναι εντελώς εξαρτημένο από την κρατική επιχορήγηση, η οποία από τα 12 εκατομμύρια ευρώ μειώθηκε στα 3. «Χωρίς αυτήν, η επιβίωσή του είναι αδύνατη». Την ίδια στιγμή ο Νίκος Θεοχαράκης επισημαίνει: «Η αξία του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών πριν από την κρίση άγγιζε τα 800 εκατομμύρια ευρώ. Αυτό το ποσό πια δεν το φτάνει κανείς, εκτός από την Ακρόπολη».

Το ρεπορτάζ της «Γκάρντιαν», επιχειρώντας να σκιαγραφήσει με όσο το δυνατόν πληρέστερο τρόπο τα πάθη του πολιτιστικού οργανισμού, κάνει αναφορά στις γνωστές καταγγελίες περί «ελιτισμού» που βαρύνουν το Μέγαρο. Την ίδια στιγμή όμως η τοποθέτηση του καλλιτεχνικού διευθυντή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών Μίλτου Λογιάδη θα μπορούσε να λειτουργήσει ως αντίβαρο: «Το Μέγαρο έδωσε στους ανθρώπους όνειρα. Για πρώτη φορά είχε την ευκαιρία το φιλόμουσο κοινό να απολαύσει μεγάλες ορχήστρες παγκόσμιας κλάσης όπως η Φιλαρμονική του Βερολίνου». Το ρεπορτάζ αναφέρει ακόμη πως το πέρασμα του Μεγάρου στον κρατικό έλεγχο του έδωσε ανάσα ζωής, αν και, όπως λέει, «από την αριστερή κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ορισμένοι ήταν ιδεολογικά αντίθετοι». Ενδεικτική είναι η αναφορά στις οφειλές του Μεγάρου στη ΔΕΗ που άγγιξαν τα 3 εκατομμύρια ευρώ επειδή δεν καταβάλλονται από το 2013. Σε αυτό το σημείο εντοπίζεται και μία ανακρίβεια, σύμφωνα με την οποία το Μέγαρο είχε κηρύξει πτώχευση τον περασμένο Μάρτιο (αλλά μάλλον χρεώνεται στον δημοσιογραφικό ζήλο και την ελλιπή ενημέρωση). Η ίδια θέρμη του ρεπορτάζ άλλωστε αποτυπώνει και μια μεγάλη αλήθεια: τον ρόλο του μεγάλου ανώνυμου χορηγού που χάρη στη γενναιοδωρία του το Μέγαρο μπορεί να φιλοξενεί μεγάλες ορχήστρες, σπουδαίους μαέστρους και σολίστ διεθνούς βεληνεκούς.