Το Μουσείο Τεχνών της Βέρνης είναι τελικά ο κληρονόμος της συλλογής έργων τέχνης του Κορνήλιου Γκούρλιτ, όπως απεφάνθη δικαστήριο του Μονάχου απορρίπτοντας αίτημα για προσβολής της διαθήκης που είχε κάνει η ανιψιά του Ούτα Βέρνερ υποστηρίζοντας ότι ο θείος της ήταν ανίκανος διανοητικά να συντάξει διαθήκη.

Η απόφαση βάζει τέλος στη διαμάχη των τελευταίων 18 μηνών, η οποία είχε ως αποτέλεσμα τα περίπου 1.500 έργα – ανάμεσά τους δημιουργίες των Μονέ, Σεζάν, Ντιξ και Κουρμπέ – να φυλάσσονται σε μια αποθήκη κοντά στο Μόναχο. Να θυμίσουμε ότι τον Νοέμβριο του 2013 σχεδόν μια πινακοθήκη εντοπίστηκε στο διαμέρισμα του εκλιπόντος  στο Μόναχο και στο σπίτι του στο Ζάλτσμπουργκ, έργα που είχε κληρονομήσει από τον πατέρα του, έμπορο τέχνης και συνεργάτη των Ναζί και τα οποία είχαν κατασχεθεί από τους Εβραίους κατόχους τους ή πωλήθηκαν με εξαναγκασμό.

O Γκούρλιτ πέθανε τον Μάιο του 2014 στα 81 του ύστερα από πολύμηνη ασθένεια. Η οικογένεια δεν έχει ανακοινώσει αν θα ασκήσει έφεση, ωστόσο το μουσείο – κληρονόμος ετοιμάζεται να συνεργαστεί με τη γερμανική υπηρεσία κλεμμένων έργων ώστε ώς το τέλος του 2017 να έχουν αποδοθεί τα κλοπιμαία στους κατόχους τους, ενώ προγραμματίζει έκθεση με την πινακοθήκη της Βόννης μέσα στο επόμενο έτος.