Θεαματικό μιούζικαλ

«La La Land»: Νοσταλγούμε κάτι που έχουμε ζήσει ή μια ιδεατή συνθήκη που ονειρευόμαστε από παιδιά; Στο Λος Αντζελες, «την πόλη όπου γεννιούνται και πεθαίνουν τα όνειρα», δύο νέοι ερωτεύονται, προσπαθώντας ταυτόχρονα να φτάσουν τους στόχους τους: εκείνη να γίνει μια διάσημη ηθοποιός, εκείνος να γίνει αναγνωρισμένος μουσικός. Θα καταφέρει η αγάπη τους να επιβιώσει στη σκληρή πραγματικότητα; Οι Εμα Στόουν και Ράιαν Γκόσλινγκ συνθέτουν ένα γοητευτικό δίδυμο σε αυτό το θεαματικό όσο και ρομαντικό μιούζικαλ που συγκεντρώνει επιρροές από τις «Ομπρέλες του Χερβούργου» αλλά και το ξεχασμένο «Μια μέρα, ένας έρωτας» του Φράνσις Φορντ Κόπολα. Μόνο που οι ονειρικές εικόνες του «κλασικού», ας πούμε, Χόλιγουντ της χρυσής εποχής προέκυπταν από το συλλογικό ασυνείδητο εκείνης της εποχής – το οποίο η ταινία απλώς αναπαράγει. Με μεγάλη μαεστρία και τρυφερότητα, σύμφωνοι.

Βαθμοί: 7

«Μικρή» αλλά φιλόδοξη

«Η Ρόζα της Σμύρνης»: Η αινιγματική σμυρνιά αρχόντισσα Ρόζα ζει επί δεκαετίες με το βάρος ενός μυστικού, που κρατά πεισματικά σφραγισμένο ακόμα και από την 28χρονη εγγονή της Μαριάννα, μυστικό που έρχεται από τη Σμύρνη του 1922. Με αφορμή μια έκθεση (που λαμβάνει χώρα στην Αθήνα του 1987), ο Δημήτρης (Τάσος Νούσιας) ανακαλύπτει, στην Κωνσταντινούπολη, μια παλιά φωτογραφία κι ένα νυφικό λερωμένο με αίμα, απ’ όπου θα ξεπηδήσει μια ρομαντική ιστορία. Δεν είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς πού απευθύνεται το φιλμ και, αν μη τι άλλο, η δουλειά που έχει γίνει πάνω στο σενάριο (στο επίπεδο της πολιτικής πλεύσης ιστορίας και ηρώων) έχει το δικό της ενδιαφέρον. Είναι όμως, ξεκάθαρα, μια «μικρή» παραγωγή με φιλοδοξίες που συναντάς στο μεγάλο θέαμα – που εδώ απουσιάζει.

Βαθμοί: 4

Μελοδραματική υστερία

«Η κρυφή ομορφιά»: Οταν ένας επιτυχημένος διαφημιστής στη Νέα Υόρκη (Γουίλ Σμιθ) βιώνει μια βαθιά, προσωπική τραγωδία, αρχίζει να γράφει γράμματα στην Αγάπη, τον Χρόνο και τον Θάνατο. Το τι συμβαίνει μετά, ξεπερνά κάθε φαντασία, όχι σε επίπεδο πρωτοτυπίας, αλλά μελοδραματικής υστερίας. Σε αυτό το κοκτέιλ χωρούν ο χαβαλές, το χιούμορ, τα διδάγματα, οι βαθυστόχαστες αρλούμπες αλλά και οι σεναριακές ανατροπές της πλάκας. Επειδή όμως κάποια ζητήματα παραείναι σοβαρά, να πω πως σπάνια έχω αισθανθεί τόσο βαθιά προσβεβλημένος από ένα χολιγουντιανό προϊόν. Επίσης, τι γυρεύουν εδώ ο Εντουαρντ Νόρτον, η Ελεν Μίρεν και η Κίρα Νάιτλι;

Βαθμοί: 0

Δύο καρτούν ακόμη

Στη «Βαϊάνα», ένα μικρό κοριτσάκι κάπου στην αρχαία Πολυνησία αναζητά τη σωτηρία από μια κατάρα που έχει στόχο την καταστροφή του τόπου της, ενώ στο φιλμ «Η μπαλαρίνα και ο μικρός εφευρέτης» (που διαδραματίζεται στο Παρίσι του 1884) ένα άλλο κορίτσι «δανείζεται» την ταυτότητα ενός κακομαθημένου πλουσιόπαιδου και γράφεται στη Σχολή Μπαλέτου της Οπερας. Με άλλα λόγια, και οι δυο ταινίες προάγουν έναν κοινό μύθο σε διαφορετικά τερέν, και το κάνουν ποντάροντας στην ιδιοσυστασία των ηρωίδων τους, που είναι καλοστημένες και όμορφα σχεδιασμένες. Η διαφορά τους; Το πρώτο φιλμ αποτελεί παραγωγή της Disney, ενώ το δεύτερο έρχεται από τους δημιουργούς του «Τρίο της Μπελβίλ» – και γι’ αυτό μάλλον το προτιμούμε λίγο περισσότερο.