Βλέμματα προς τα πίσω και βήματα μπροστά. Η χρονιά που πέρασε και εκείνη που ανοίγει τις πιθανότητες του καινούργιου φέρνει τους πρωταγωνιστές της μόδας μαζί με τις εκφράσεις δημιουργίας τους σε αντιπαράθεση απόψεων. Οι μορφές αναπαράστασης της σύγχρονης γυναίκας είναι πολλές και διαφορετικές. Οσες και οι αποχρώσεις της επιδερμίδας, οι αναλογίες στους διαφορετικούς τύπους σώματος, οι διαβαθμίσεις του χρόνου που αποτυπώνεται στα πρόσωπά τους. Υστερα από μια παρέλαση εικόνων που υποδεικνύουν ή έστω που διακριτικά προβάλλουν την αναθεώρηση των στερεοτύπων ομορφιάς, κομψότητας και εμφάνισης, παρατηρούμε ότι γίνεται αλλαγή παραδείγματος.
Το πιο εμφανές είναι οι σελίδες του ημερολογίου της Pirelli για το 2017. Με τις ασπρόμαυρες φωτογραφίες ηθοποιών που η αύρα τους συνθλίβει την παράδοση της «γυναίκας αντικείμενο», στην οποία βασίστηκαν οι παραγωγές της εταιρείας ελαστικών αυτοκινήτων κατά το παρελθόν.
«Νιώθω ότι είμαι υπεύθυνος για την απελευθέρωση των γυναικών από αυτή την ιδέα της αιώνιας νεότητας και τελειότητας» δήλωσε ο γερμανός φωτογράφος Πέτερ Λίντμπεργκ για το επίτευγμά του να φωτογραφίσει σταρ της προτίμησής του με τη στοιχειώδη επιμέλεια του εαυτού τους. Και να παρουσιάσει τη μελαγχολία της ομορφιάς ως μοναδικό στολίδι των πορτρέτων τους. Από τη Ρόμπιν Ράιτ που ως σύγχρονη νύμφη σκύβει στο πλάι καθισμένη στην άκρη ενός ξύλινου τραπεζιού για να αποχαιρετήσει το τέλος μιας εποχής και να προϋπαντήσει τον ερχομό ενός ανοιξιάτικου μήνα. Εως την Ελεν Μίρεν την οποία ο ίδιος ξεχωρίζει για να παρουσιάσει τη σημασία του προσώπου και να το τοποθετήσει πάνω από το επιτηδευμένο παρουσιαστικό.
ΠΡΟΒΟΛΗ ΕΡΩΤΙΣΜΟΥ. Στο μεταξύ, το τελευταίο διάστημα των αμερικανικών εκλογών και παρά τους κραδασμούς που προκάλεσε η σεξιστική συμπεριφορά του νέου προέδρου των ΗΠΑ, η εταιρεία εσωρούχων Victoria’s Secret εξακολούθησε να στοχεύει την εμπορευματική προβολή του γυναικείου ερωτισμού. Η έμφαση στις ορδές των νέων μοντέλων που χρησιμοποιεί για το ετήσιο σόου της έφερε την υψηλή επισκεψιμότητα των χρηστών του Διαδικτύου, κρατώντας τα βλέμματα προσηλωμένα στις καμπύλες των καλλονών. Και τις απόψεις τους για μια νέα θεώρηση της ομορφιάς ακινητοποιημένες.
Ωστόσο, σε αυτό το κύλισμα του χρόνου των ακλόνητων πεποιθήσεων η συμβολή του βιντεοκλίπ της Μπιγιονσέ για το «Formation» όπως και η εμφάνισή της στον τελικό του αμερικανικού ποδοσφαίρου προέτρεπαν το κοινό της να ξεδιπλώσει τις σκέψεις του για τα γυναικεία ζητήματα, για την πολιτική, τη θέση των μαύρων εντός της αμερικανικής κοινωνίας και για τη βία. Για να είναι πειστική στον σύγχρονο πνευματικό ξεσηκωμό της η Μπιγιονσέ ντύθηκε με το πιο σεμνό, κλειστό, φόρεμα σεμιζιέ που βγήκε από τη σοδειά της μόδας του 2016, συμβαδίζοντας με τις θεωρίες του σχεδιαστή στον Gucci Αλεσάντρο Μικέλε ότι η μόδα είναι μια σύνθεση αντιφάσεων, μέσα από τις οποίες η πραγματικότητα επαναπροσδιορίζει την ανεκτικότητά της.