Η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, κυρίως λόγω της αυξανόμενης εξοικείωσης των καταναλωτών με τις αγορές μέσω Ιντερνετ, λειτουργεί ως σωσίβιο για τον κλάδο των ταχυμεταφορών.Η στροφή των καταναλωτών, λόγω και της κρίσης, σε αγορές φθηνότερων προϊόντων μέσω του Διαδικτύου ανοίγει θετικές προοπτικές κυρίως για τον τομέα της διανομής δεμάτων και μικροδεμάτων, διαπιστώνει σχετική μελέτη της Infobank Hellastat (IBHS) για τον κλάδο των ταχυμεταφορών.

«Ηδη, τα τελευταία χρόνια η ανάπτυξη των εσόδων του κλάδου έχει βασιστεί στον όγκο των αντικειμένων που παραγγέλνονται από τους καταναλωτές διαδικτυακά. Αντιθέτως, η ψηφιακή επικοινωνία συνιστά πλέον απειλή για την παραδοσιακή αλληλογραφία», επισημαίνει η  Αντιγόνη Αμπελακιώτη, Customer Support Manager της IBHS.

Με βάση τα στοιχεία της μελέτης της IBHS, μόνο το 2015 οι 30 μεγαλύτερες εταιρείες ταχυμεταφορών διακίνησαν συνολικά 58,6 εκατ. αντικείμενα, αριθμός αυξημένος κατά 1,8% σε σχέση με το 2014. Την ίδια στιγμή ο κύκλος εργασιών του κλάδου ανήλθε στα 300 εκατ. ευρώ, οριακά χαμηλότερος από το προηγούμενο έτος.

Σύμφωνα με την IBHS, οι ιδιωτικές εταιρείες ταχυμεταφορών, αποσπούν σημαντικά μερίδια από τα ΕΛΤΑ, με το πλήθος των διακινούμενων αντικειμένων και τα έσοδά τους να αυξάνονται την περίοδο 2011-2015 κατά 21,3% και 12,5%, αντίστοιχα.

Συνολικά, οι εταιρείες courier το 2015 διακίνησαν το 14,7% των αντικειμένων της ευρύτερης ταχυδρομικής αγοράς, συγκεντρώνοντας το 55% των εσόδων της (από 42% το 2011).