Στον πίθο των Δαναΐδων οι πληρωμές ληξιπρόθεσμων
Τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Οικονομικών την περασμένη εβδομάδα έδειχναν ότι γίνεται μια καλή προσπάθεια για να εξοφληθούν ληξιπρόθεσμες οφειλές του Δημοσίου σε ιδιώτες.
Πλην όμως, χωρίς να θέλω να σας στενοχωρήσω, πρέπει να σας πω ότι τα αποτελέσματα είναι πενιχρά σε σχέση με την προσπάθεια, γιατί ενώ πληρώνονται παλαιές ληξιπρόθεσμες οφειλές, δημιουργούνται συνεχώς νέες.
Ενα χαρακτηριστικό στοιχείο αρκεί για να φανεί το μέγεθος του προβλήματος. Πέρυσι εισπράχθηκαν από τον ESM συνολικά 3,5 δισ. ευρώ για να πληρωθούν ληξιπρόθεσμες οφειλές του Δημοσίου, αυτές όμως μειώθηκαν συνολικά μόνο κατά 500 εκατ. ευρώ έως τα τέλη Νοεμβρίου.
Σε σχέση δε με έναν χρόνο πριν, τον Δεκέμβριο του 2014, είναι αυξημένες κατά περίπου ένα δισ. ευρώ.
Αν συνεχίσουμε έτσι, δεν βλέπω να αλλάζει η εικόνα στα ληξιπρόθεσμα χρέη του Δημοσίου, ακόμη κι αν διατεθεί για την εξόφλησή τους όλη η δόση της δεύτερης αξιολόγησης, κάπου 6 δισ. ευρώ.
Διακεκαυμένη ζώνη για το QE
Παππάς ξηλώνει Σπίρτζη
Διοικητικές αλλαγές που φέρουν τη σφραγίδα του υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής Νίκου Παππά δρομολογούνται στα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ).
Οι αλλαγές θα αρχίσουν από την εταιρεία των Ταχυμεταφορών, τη θυγατρική των ΕΛΤΑ, στην οποία πρόεδρος είναι ο Δημήτρης Κελάφας και διευθύνων σύμβουλος ο πρώην δήμαρχος Αγίου Στεφάνου Στυλιανός Κοροβέσης. Σε πρώτη φάση προωθείται το ξήλωμα της διοίκησης της εταιρείας, που είχε οριστεί από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη.
Υπενθυμίζεται ότι μετά τον τελευταίο ανασχηματισμό το χαρτοφυλάκιο της Γενικής Γραμματείας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων έχει περάσει στο νεοσύστατο υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, του οποίου προΐσταται ο Νίκος Παππάς.
Σημειώνεται ότι οι εργαζόμενοι των ΕΛΤΑ έχουν καταγγείλει ανοιχτά τη διοίκηση της εταιρείας, «για μια σειρά από λανθασμένους χειρισμούς, οι οποίοι κοστίζουν σε χρήμα, ενώ πλήττουν και το κύρος των ΕΛΤΑ».
Ηδη, η ΕΛΤΑ Ταχυμεταφορές αποκλείστηκε σε πρώτη φάση από τον διαγωνισμό της Ελληνικής Αστυνομίας για τη διανομή των διαβατηρίων, με αποτέλεσμα να χαθούν για την εταιρεία έσοδα τουλάχιστον 10 εκατ. ευρώ. Μάλιστα ο αποκλεισμός έγινε για τυπικούς λόγους, καθώς στον φάκελο που υποβλήθηκε από την ΕΛΤΑ Ταχυμεταφορές περιλαμβανόταν λανθασμένο δικαιολογητικό που παρέπεμπε σε άλλο διαγωνισμό, του ΕΟΠΥΥ!
Από βδομάδα σε βδομάδα σέρνεται το νομοσχέδιο για τον εξωδικαστικό συμβιβασμό, παρά την αλλαγή ηγεσίας στο υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης. Και να σκεφτείτε ότι ο πρώην υπουργός Γιώργος Σταθάκης σχεδόν το είχε ολοκληρώσει, όπως τουλάχιστον ο ίδιος έλεγε ακόμη και δημόσια. Εντάξει, είπαμε, ο Γιώργος δεν ήταν από τους γρηγορότερους της προ ανασχηματισμού κυβέρνησης. Φοβάμαι όμως και ότι ο Δημήτρης Παπαδημητρίου δεν πάει πίσω, αν κρίνω από τις πρώτες ημέρες του στο πόστο του υπουργού Ανάπτυξης. Τρέχα, Δημήτρη.