-Πήγα στη Βαρκελώνη. Υπέροχη.
–Επισκέφτηκες το Καμπ Νου;
–Μα φυσικά. Περισσότερο γι’ αυτό πήγα.
Η παραπάνω στιχομυθία θα μπορούσε να γίνει μεταξύ Ελλήνων, Αγγλων, Ιαπώνων, Κινέζων ή Αυστραλών. Γιατί το γήπεδο της Μπαρτσελόνα, το περίφημο Καμπ Νου, θεωρείται κορυφαίος τουριστικός προορισμός και συγκαταλέγεται από το Lonely Planet μεταξύ των 500 αξιοθέατων που πρέπει να δει ο ταξιδιώτης.
Εκτός από τη Σαγράδα Φαμίλια, το Λα Πεδρέρα, τα μουσεία του Πικάσο, του Μιρό και τη Ράμπλα, εκατομμύρια επισκέπτες στη Βαρκελώνη θεωρούν υποχρέωσή τους να ξεναγηθούν στους χώρους του ποδοσφαιρικού ναού της Μπάρτσα και, γιατί όχι, να παρακολουθήσουν και έναν αγώνα του Μέσι και της παρέας του.
Υπολογίζεται ότι κάθε παιχνίδι των Μπλαουγκράνα στο Καμπ Νου παρακολουθούν περίπου 15.000 τουρίστες, οι οποίοι εξασφαλίζουν την είσοδό τους μέσω των socios του συλλόγου που κατέχουν εισιτήρια διαρκείας και τα προσφέρουν στον εσωτερικό ή διεθνή τουρισμό.
Πρόσφατη έρευνα του Goalnomics από τις πωλήσεις των εισιτηρίων σε διαδικτυακά πόρταλ κατέληξε στο συμπέρασμα ότι έχει δημιουργηθεί βρετανική αποικία στις εξέδρες του μυθικού σταδίου. Από το σύνολο των τουριστών που σπεύδουν να θαυμάσουν τους Μέσι, Νεϊμάρ και Σουάρες, 17% είναι Βρετανοί, 8,9% είναι Αμερικανοί και 8,2% Μεξικάνοι.
Το υπόλοιπο ποσοστό προέρχεται σχεδόν από όλο τον κόσμο. «Θυμίζει τα αμφιθέατρα στη Ρώμη, ειδικά όταν δεκάδες χιλιάδες οπαδοί τραγουδούν τον ύμνο» γράφει το Lonely Planet για το Καμπ Νου.
Τα ταξιδιωτικά γραφεία και τα ξενοδοχεία της περιοχής συστήνουν σε όλους τους επισκέπτες να ζήσουν την ανεπανάληπτη εμπειρία του Καμπ Νου και τη μοναδική ατμόσφαιρα του σταδίου κατά τη διάρκεια ενός αγώνα.
Σύμφωνα με τον Ζόρντι Καρντονέρ, αντιπρόεδρο της Μπαρτσελόνα και υπεύθυνο του κοινωνικού τομέα του συλλόγου, η προέλευση των τουριστών δεν σχετίζεται με την εθνικότητα των χορηγών της ομάδας. Εχει όμως σχέση με τους παίκτες.
Οταν, για παράδειγμα, ο Ζλάταν Ιμπραΐμοβιτς φόρεσε τη φανέλα των Μπλαουγκράνα τη σεζόν 2009-2010, εγγράφηκαν στους καταλόγους του συλλόγου χίλιοι Σουηδοί. Οταν ο Ιμπρα έφυγε, έφυγαν κι αυτοί.
Για τον επισκέπτη του Καμπ Νου, μια βόλτα στο περίφημο μουσείο της Μπάρτσα είναι επιβεβλημένη.
Πάνω από 10.000 επισκέπτες την ημέρα περνούν την είσοδό του πληρώνοντας το διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 25 ευρώ (περιλαμβάνει και πλήρη ξενάγηση στο γήπεδο), όταν για το μουσείο της Ακρόπολης το εισιτήριο κοστίζει 5 ευρώ.
Το προηγούμενο οικονομικό έτος, ο καταλανικός σύλλογος έβαλε στα ταμεία του 158 εκατ. ευρώ από τις δραστηριότητες του Καμπ Νου, ποσό που αντιστοιχεί στο 23% των συνολικών εσόδων της Μπάρτσα (679 εκατ. ευρώ). Μόνο το μουσείο επισκέφτηκαν 1,9 εκατομμύρια άνθρωποι από κάθε γωνιά του κόσμου, αποφέροντας στα ταμεία 32 εκατ. ευρώ.
Η Μπαρτσελόνα επενδύει πολλά σε αυτού του είδους τον τουρισμό και ευελπιστεί ότι με την ανακατασκευή του Καμπ Νου, όπου θα προστεθούν 15.000 θέσεις, τα έσοδά της θα αυξηθούν από αυτόν τον τομέα κατά 25%-35%.
Μελέτη της Deloitte εκτιμά ότι η Μπαρτσελόνα αποτελεί για το 6% των τουριστών της Βαρκελώνης τον μοναδική λόγο του ταξιδιού τους στην πρωτεύουσα της Καταλωνίας.
«Θέλουμε αυτό το 6% να γίνει στο μέλλον 7%, 8% ή 9%» δηλώνει ο πρόεδρος της Μπάρτσα Ζόζεπ Μαρία Μπαρτομέου. Οι άρχοντες της πόλης λένε πάντως χαμογελώντας ότι η Σαγράδα Φαμίλια εξακολουθεί να προσελκύει διπλάσιο αριθμό επισκεπτών σε σχέση με το μουσείο του Καμπ Νου.