Η Σκουντερία θέλει διακαώς να επιστρέψει στις νίκες. Οι ταλαντούχοι οδηγοί της κόκκινης ομάδας, όπως φάνηκε από την περσινή σεζόν, δεν κατάφεραν να φέρουν από μόνοι τους τις πρωτιές. Τους έλειπε ένα καλό μονοθέσιο. Αυτό που ούτε και πέρυσι κατάφερε να ανατρέψει τη μονοκρατορία της Mercedes-Benz, η οποία μονοπωλεί τα πρωταθλήματα και τα πόντιουμ τα τελευταία χρόνια. Κακά τα ψέματα. Η Ferrari απογοήτευσε στην περσινή σεζόν. Ουσιαστικά, στα μισά του πρωταθλήματος εγκατέλειψε κάθε προσπάθεια για την κατάκτηση ενός τίτλου. Πλέον, οι Ιταλοί ποντάρουν στο νέο πρωτάθλημα, με έναν μόνο στόχο: την κατάκτησή του. Αλλωστε, εννιά χρόνια χωρίς κούπα είναι πολλά για τα αλογάκια του Fiorano, με τους φανατικούς της Ferrari να μην αποδέχονται τις εύκολες βαθμολογικές προσπεράσεις της Red Bull (που κατέκτησε τη δεύτερη θέση στο περσινό πρωτάθλημα). Η Ferrari ευελπιστεί να επιστρέψει σε πρωταγωνιστικό ρόλο. Κλειδί της επιτυχίας θεωρείται το εξελιγμένο μονοθέσιο, το οποίο η ιταλική φίρμα το προετοιμάζει από το περασμένο καλοκαίρι. Η επίσημη πρώτη παρουσίαση του νέου μονοθεσίου θα γίνει την Παρασκευή 24 Φεβρουαρίου, λίγες ημέρες πριν από τις πρώτες χειμερινές δοκιμές εξέλιξης του 2017, στην ισπανική πίστα της Καταλωνίας. Εκεί, οι μηχανικοί πιστεύουν ότι η ψαλίδα ανάμεσα στη Ferrari και τη Mercedes-Benz θα κλείσει. «Είναι θέμα χρόνου να φτιάξουμε ένα πολύ ανταγωνιστικό μονοθέσιο» δήλωσε ο τεχνικός διευθυντής της ομάδας Ματία Μπινότο. Τα νέα μονοθέσια της Ferrari θα οδηγήσουν οι ίδιοι οδηγοί: Σεμπάστιαν Φέτελ και Κίμι Ραϊκόνεν.
Πρώτη σημαντική αλλαγή είναι οι αεροδυναμικές βελτιώσεις, που έχουν επιβληθεί ούτως ή άλλως από τους νέους κανονισμούς και θα ισχύουν σε όλες τις ομάδες για τη σεζόν 2017. Στο Μαρανέλο πραγματοποιούνται αυτό το διάστημα και έως τα τέλη Φεβρουαρίου –όταν θα γίνει η επίσημη παρουσίασή του –οι πρώτες δοκιμές σε προσομοιωτές, με απώτερο στόχο τη βέλτιστη απόδοση των αεροδυναμικών αλλαγών. Βελτιώσεις θα υπάρξουν και στον κινητήρα και στη μονάδα ισχύος με κωδικό 062/2, με τους μηχανικούς να επιθυμούν τη μέγιστη απόδοση των υβριδικών συστημάτων και την ελαχιστοποίηση των βλαβών. Αλλαγές θα υπάρξουν και στο κιβώτιο όπως και στην ανάρτηση, όπου πιθανόν θα υιοθετηθούν λύσεις που θα είναι παρόμοιες με αυτές που χρησιμοποιεί η Mercedes-Benz. Οι δοκιμές στην αεροδυναμική σήραγγα ίσως να βγάλουν και ένα νέο λουκ στην εμφάνιση του μονοθεσίου. Ομως, προς το παρόν όλα αυτά παραμένουν επτασφράγιστα μυστικά στο στρατηγείο της ομάδας, στο Μαρανέλο, που μπορεί στη θεωρία να παίρνουν άριστα, ωστόσο τα πάντα θα κριθούν στην πράξη.