«Φωτιές» στους κόλπους της εκπαιδευτικής κοινότητας έχει ανάψει η ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας την περασμένη εβδομάδα που έκανε λόγο για «νέα αρχή» η οποία θα γίνει σύντομα με τις προσλήψεις μόνιμων δασκάλων και καθηγητών.

Μολονότι ο αρμόδιος υπουργός Κώστας Γαβρόγλου στις δηλώσεις που έκανε εξέφρασε την ικανοποίησή για τον σχεδιασμό σημειώνοντας πως «οι διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών σηματοδοτούν την αρχή μιας νέας πορείας», το κλίμα στους εκπαιδευτικούς είναι ψυχροπολεμικό.

Αυτό συμβαίνει διότι το υπουργείο Παιδείας ακόμη δεν έχει καταλήξει με ποιον τρόπο θα γίνουν οι προσλήψεις (με διαγωνισμό ή με άλλο σύστημα). Επιπλέον μερίδα εκπαιδευτικών έχουν ενοχληθεί επειδή το υπουργείο έχει τονίσει πως θα αναγνωριστεί η προσφορά των αναπληρωτών.

Είναι χαρακτηριστικό ότι προ ημερών ο Γαβρόγλου δήλωσε, μεταξύ άλλων, πως σήμερα η Πρωτοβάθμια και η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση «βασίζεται σε αναπληρωτές καθηγητές, των οποίων την προσφορά θα πρέπει να αναγνωρίσουμε με τον πιο γενναιόδωρο τρόπο».

Αυτό το… κλείσιμο του ματιού του υπουργείου προς τους αναπληρωτές έχει προκαλέσει τον ξεσηκωμό επιτυχόντων εκπαιδευτικών του ΑΣΕΠ (με τον τελευταίο διαγωνισμό του 2008), οι οποίοι παραμένουν αδιόριστοι.

Με ανακοινώσεις και επιστολές τους σε εκπαιδευτικές ιστοσελίδες διαμαρτύρονται πως το υπουργείο παίρνει θέση υπέρ των αναπληρωτών. «Είμαστε φιλόλογοι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι πετύχαμε στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και θα είχαμε διοριστεί, αν όλοι οι διορισμοί γίνονταν νόμιμα από τους πίνακες επιτυχόντων του διαγωνισμού.(…) Στο όνομα της υπηρέτησης συντεχνιακών συμφερόντων, προωθείται η αναγνώριση της προϋπηρεσίας για τους επόμενους διορισμούς, η οποία κρίθηκε ομόφωνα παράνομη και αντισυνταγματική σύμφωνα με την παραπάνω απόφαση της ολομέλειας του ΣτΕ (527/2015)» αναφέρουν αδιόριστοι εκπαιδευτικοί, επιτυχόντες του ΑΣΕΠ, σε επιστολή τους προς «ΤΑ ΝΕΑ».

Μάλιστα, σε άλλο σημείο διατυπώνουν ακόμη πιο έντονα την αγανάκτησή τους: «Γιατί το υπουργείο Παιδείας μένει απαθές απέναντι σε υψηλόβαθμους επιτυχόντες του ΑΣΕΠ που δεν έχουν εργαστεί ποτέ σε δημόσιο σχολείο, ενώ εκπαιδευτικοί με αποτυχία στον γραπτό διαγωνισμό ή ακόμα που δεν έλαβαν μέρος σε αυτόν, εργάζονται; Τι είδους δικαιοσύνη είναι αυτή;».

Από την πλευρά τους, οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί με ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ενωσης Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας εκφράζουν την εντονότατη αντίθεσή τους στη διεξαγωγή γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ και ταυτόχρονα λένε πως πάγια θέση τους για τους διορισμούς είναι η προσμέτρηση της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών σε δημόσια σχολεία.

«Η προϋπηρεσία αυτή είτε αποκτήθηκε μετά από επιτυχία ΑΣΕΠ είτε όχι, αποτελεί μορφωτικό και παιδαγωγικό κεφάλαιο». Το υπουργείο Παιδείας πάντως καθησυχάζει ότι ο τρόπος των διορισμών θα καθοριστεί έπειτα από διάλογο. Ιδωμεν…