Πολύωρο θρίλερ στα χιόνια με τον «υπερσιβηρικό» της Ελλάδας (!) έζησαν από το πρωί της Τετάρτης εκατοντάδες επιβάτες αμαξοστοιχιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που ακινητοποιήθηκαν στο παγωμένο δίκτυο του ΟΣΕ, μεταξύ Αθηνών και Θεσσαλονίκης.
Η σφοδρή κακοκαιρία έφερε στην επιφάνεια σοβαρά προβλήματα που σχετίζονται κυρίως με την πλημμελή συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου και του τροχαίου υλικού, με αποτέλεσμα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να αναγκαστεί να προχωρήσει στην ακύρωση μεγάλου αριθμού δρομολογίων.
Όπως ανέφεραν χαρακτηριστικά στελέχη της εταιρείας, εξαιτίας της έντονης χιονόπτωσης και του παγετού, πάγωσαν τα “κλειδιά” στο σιδηροδρομικό δίκτυο, καθώς υπάρχει συσσωρευμένο χιόνι στις γραμμές οι οποίες δεν καθαρίστηκαν από τον ΟΣΕ, ενώ σημειώθηκε και πτώση της τάσης στο ηλεκτροκίνητο δίκτυο.
Παράλληλα, προβλήματα παρουσιάστηκαν και σε πέντε μηχανές που τέθηκαν εκτός λειτουργίας, τα οποία αποδίδονται στην ελλιπή συντήρησή τους από την ΕΕΣΤΤΥ.
Για τους λόγους αυτούς, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προχώρησε στη μείωση κατά περίπου 50% των δρομολογίων στο υπεραστικό δίκτυο Αθήνας – Θεσσαλονίκης, καθώς και στη γραμμή του προαστιακού Λάρισας – Θεσσαλονίκης, ενώ ανέστειλε όλα τα δρομολόγια στο τμήμα μεταξύ Λάρισας-Καλαμπάκας-Παλαιοφάρσαλου-Λάρισας.
Η πολύωρη ταλαιπωρία συνολικά περίπου 750 επιβατών τριών τρένων στον άξονα Αθηνών-Θεσσαλονίκης, ξεκίνησε νωρίς το πρωί.
Οι επιβάτες τους παρέμειναν ακόμα και 10 ώρες εγκλωβισμένοι στα βαγόνια, χωρίς θέρμανση και με τα κυλικεία τους να είναι κλειστά!
Ειδικότερα, προβλήματα αντιμετώπισαν οι επιβάτες των αμαξοστοιχιών Intercity (ΙC) 53 και ΙC 55 που έκαναν το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Αθήνα στις 7.30 π.μ και 10 π.μ αντίστοιχα, και ακινητοποιήθηκαν η πρώτη κοντά στον Δομοκό και η δεύτερη στη Λάρισα, λόγω των βλαβών που υπέστησαν οι μηχανές τους εξαιτίας του ψύχους.
Συγκεκριμένα, το πρώτο τρένο, λίγο μετά τις 10 το πρωί ακινητοποιήθηκε κοντά στο Δομοκό, όταν η μηχανή του υπέστη βραχυκύκλωμα λόγω ψύχους.
Στάλθηκε νέα μηχανή μετά από τρεις ώρες, ώστε να μπορέσει να γίνει η αλλαγή και να απεγκλωβιστεί η αμαξοστοιχία.
Όμως, λίγο μετά το Λιανοκλάδι, βραχυκύκλωσε και η δεύτερη μηχανή, με αποτέλεσμα να ακινητοποιηθεί και πάλι η αμαξοστοιχία έως ότου αλλάξει και τρίτη μηχανή!
Σύμφωνα με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι επιβάτες του συγκεκριμένου τρένου θα έφταναν στην Αθήνα με 8ωρη καθυστέρηση.
Το δεύτερο τρένο με προορισμό επίσης την Αθήνα, ακινητοποιήθηκε στη Λάρισα περίπου στη 1 το μεσημέρι, εξαιτίας προβλημάτων στη μηχανή.
Επίσης, ακινητοποιήθηκε και οι συρμός του προαστιακού σιδηροδρόμου που εκτελούσε το δρομολόγιο Λάρισσα-Θεσσαλονίκη στο Πλατύ Ημαθίας, λόγω των ίδιων προβλημάτων.