Από 400.000 μέχρι 600.000 πελάτες εξετάζει να εντάξει η ΔΕΗ στη θυγατρική εταιρεία, την οποία επιδιώκει να συστήσει προκειμένου μετά να την πουλήσει σε ιδιώτη προμηθευτή.

Πρόκειται για το μοντέλο που έχει επιλέξει η διοίκηση της Επιχείρησης με στόχο να μειωθεί ώς το 2020 με ελεγχόμενο τρόπο το μερίδιό της στην αγορά λιανικής, αφού οι πελάτες θα αποτελούν αντιπροσωπευτικό δείγμα από όλες τις κατηγορίες. Δηλαδή καλοπληρωτές και κακοπληρωτές, καθώς επίσης αγρότες, οικιακοί, αλλά και ελεύθεροι επαγγελματίες, όπως και επιχειρήσεις. Αντίθετα, σήμερα οι ιδιώτες ανταγωνιστές καταφέρνουν με τη βοήθεια και των δημοπρασιών ρεύματος να αποσπούν κάθε μήνα από τη ΔΕΗ μόνο τους καλοπληρωτές.

Η διοίκηση της ΔΕΗ εκτιμά ότι η νέα θυγατρική μπορεί να στηθεί εντός τριμήνου από την υπογραφή της σύμβασης με τον εξιδεικευμένο σύμβουλο που θα κερδίσει τον σχετικό διαγωνισμό, στον οποίο υπέβαλαν προχθές προσφορά δύο μεγάλοι οίκοι, η Ernst & Young και η PricewaterhouseCoopers (PwC).

Το στήσιμο της εταιρείας είναι εξαιρετικά χρονοβόρο και απαιτητικό, αφού προκειμένου να επιλεγούν οι πελάτες που θα ενταχθούν στη νέα εταιρεία, θα πρέπει να περάσει από ξεσκαρτάρισμα όλο το πελατολόγιο των επτά εκατομμυρίων καταναλωτών. Αυτός είναι και ο λόγος που ο διαγωνισμός προβλέπει ότι απαιτείται διάστημα οκτώ μηνών από την υπογραφή της σύμβασης με τον ανάδοχο, προκειμένου να στηθεί αυτή η νέα Μικρή ΔΕΗ προμήθειας. Τούτο σημαίνει ότι η εταιρεία θα αρχίσει να παίρνει σάρκα και οστά το τελευταίο τρίμηνο του 2017.

Το όφελος για τη ΔΕΗ από τη δημιουργία και την πώληση της εταιρείας δεν είναι τόσο το εισπρακτικό κομμάτι, αφού δεν προσδοκά τίμημα πάνω από 100 εκατ. ευρώ, όσο να ελέγξει το βίαιο άνοιγμα της αγοράς. Το επανέλαβε προχθές ο επικεφαλής της Μανώλης Παναγιωτάκης, ότι στόχος της ΔΕΗ είναι να κερδίσει χρόνο ώστε η μείωση του μεριδίου της να προχωρήσει ελεγχόμενα και να ακυρωθούν στην πράξη οι ζημιογόνες για την ίδια δημοπρασίες NOME.

Οσοι πελάτες μετακομίσουν στη νέα αυτή εταιρεία, έχουν το δικαίωμα να επιστρέψουν πίσω στη ΔΕΗ, ακόμη και μία ώρα μετά την πώληση του συμβολαίου τους στον ιδιώτη προμηθευτή, δίχως την παραμικρή δέσμευση. Ακριβώς όμως για να μη συμβεί αυτό, η ΔΕΗ προτίθεται να προικίσει τη νέα εταιρεία με κίνητρα, όπως πιθανώς μια σταθερή χονδρική τιμή ρεύματος για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Ταυτόχρονα, και προκειμένου να αποδεχτούν ευκολότερα οι καταναλωτές την αλλαγή προμηθευτή, η Επιχείρηση εξετάζει να παραμείνει και η ίδια με ένα μικρό μετοχικό ποσοστό στη νέα αυτή εταιρεία.

ΟΙ ΚΑΚΟΠΛΗΡΩΤΕΣ. Στο μεταξύ, στο στόχαστρο της ΔΕΗ μπαίνουν 65.000 πελάτες που χρωστούν ποσά από 3.000 ευρώ και άνω, και οι οποίοι ανήκουν στους συστηματικούς κακοπληρωτές. Το θέμα της αντιμετώπισης των ληξιπρόθεσμων οφειλών αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα για τη διοίκηση της ΔΕΗ, με στόχο να αυξηθεί ο αριθμός όχι μόνο όσων εντάσσονται σε διακανονισμό, αλλά κυρίως όσων τον τηρούν. Πέρυσι, τέσσερις στους δέκα καταναλωτές που εντάχθηκαν στη ρύθμιση των 36 δόσεων δεν μπόρεσαν να παραμείνουν σε αυτήν λόγω οικονομικής δυσκολίας. Εννοείται ότι εκτός από τους διακανονισμούς, η ΔΕΗ θα επιστρατεύσει και τις αποκοπές ρεύματος σε όσους οφείλουν από 1.000 ευρώ και άνω.