Το ΝΣΚ γνωμοδότησε όμως ότι
«Η (σ.σ. προηγούμενη) απαίτηση για την ύπαρξη ακαδημαϊκής ισοτιμίας, ως προϋπόθεση για την εξέταση του αιτήματος χορήγησης βαθμολογικού πλεονεκτήματος στους υπαλλήλους-κατόχους μεταπτυχιακών ή διδακτορικών τίτλων σπουδών εκπαιδευτικού ιδρύματος του εξωτερικού, έρχεται σε αντίθεση με τα δικαιώματα για τους κατόχους τίτλων σπουδών τυπικής ανώτατης εκπαίδευσης αλλοδαπών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ενωσης, αναγνωρισμένων αρμοδίως στην Ελλάδα ως επαγγελματικά ισοδύναμων».
Παράλληλα, καθημερινά πλέον εκδίδονται νέες αποφάσεις του ΣΑΕΠ που αναγνωρίζουν επαγγελματικές ισοτιμίες σε αποφοίτους κολεγίων. Πριν από λίγες ημέρες, λ.χ., κοινοποίησε στον Μ.Π. πτυχιούχο Νομικής του Δημόσιου Γαλλικού Πανεπιστημίου Paris 13 –Sorbonne Paris Cité με φοίτηση στο ελληνικό κολέγιο IdEF, απόφαση με την οποία του αναγνωρίζει «την επαγγελματική ισοδυναμία του τίτλου Maitrise Droit, Economie, Gestion, Mention Droit, Specialite Droit Des Affaires του ιδρύματος τυπικής ανώτατης εκπαίδευσης της Γαλλίας Université Paris 13, με τους απονεμόμενους τίτλους των Τμημάτων Νομικής των ελληνικών Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων στο πλαίσιο του ημεδαπού εκπαιδευτικού συστήματος, με τους όρους και τις προϋποθέσεις της ισχύουσας στην Ελλάδα νομοθεσίας».
Στα ΤΕΙ
Ο παραλογισμός των επαγγελματικών δικαιωμάτων
Την ίδια στιγμή που οι απόφοιτοι κολεγίων αποκτούν επαγγελματικά δικαιώματα ακόμα και για μεταπτυχιακές τους σπουδές, υπάρχουν αρκετά τμήματα ελληνικών ΤΕΙ τα οποία δεν έχουν καθορισμένα δικαιώματα εδώ και πάρα πολλά χρόνια, και τουλάχιστον από το 2008 που σχεδιάστηκαν για πολλές ειδικότητες!
Μάλιστα πριν από λίγες ημέρες ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου σε ομιλία του αποκάλυψε ένα κοινό μυστικό, ότι δηλαδή ασκούνται συντεχνιακές πιέσεις από ομάδες συμφερόντων κάθε φορά που έρχεται στην επιφάνεια το θέμα: «Μόλις μυριστούν ότι πας να κάνεις κάτι για τα επαγγελματικά δικαιώματα, αμέσως κτυπούν οι πόρτες: βουλευτές, υπουργοί, φίλοι, συγγενείς κ.λπ.». Ο υπουργός Παιδείας εξήγγειλε τη σύσταση επιτροπής που θα μελετήσει ποια τμήματα ΤΕΙ ιδίως (αν και υπάρχουν και ορισμένα ΑΕΙ) δεν έχουν επαγγελματικά δικαιώματα, προκειμένου να ρυθμιστούν με νόμο. Μάλιστα αποκάλυψε ότι στο υπουργείο «έχουμε έτοιμες πολλές ρυθμίσεις για τα επαγγελματικά δικαιώματα, οι οποίες είναι μπλοκαρισμένες». Σημειώνεται ότι ανάλογες ρυθμίσεις για την αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων ΤΕΙ επιχείρησε να θεσπίσει και η πρώην αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας Σία Αναγνωστοπούλου, αλλά δεν πρόλαβε. Γι’ αυτό και ο Γαβρόγλου μίλησε για ένα πρόβλημα που αφορά συνολικά το πολιτικό σύστημα, αφήνοντας υπαινιγμούς για τη στάση και των επαγγελματικών επιμελητηρίων στο θέμα.
ΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ. Εδώ να σημειώσουμε ότι κυρίως στις ειδικότητες μηχανικών, είναι γνωστή εδώ και χρόνια η έντονη αντιπαράθεση ανάμεσα στο ΤΕΕ και στα ΤΕΙ σχετικά με τα επαγγελματικά δικαιώματα αποφοίτων των πολυτεχνικών σχολών και των ανάλογων σχολών των ΤΕΙ.
Για το ζήτημα συνεδριάζει αύριο και η Σύνοδος των προέδρων ΤΕΙ, η οποία θα θέσει στον υπουργό Παιδείας σειρά θεμάτων, ανάμεσα στα οποία το ζήτημα των επαγγελματικών δικαιωμάτων σε όσα τμήματα ακόμα δεν έχουν, η μετονομασία των ιδρυμάτων τους σε τεχνολογικά πανεπιστήμια και το θέμα των μεταπτυχιακών σπουδών στα ΤΕΙ.
Αρχίζει αύριο η συζήτηση για τις αλλαγές στο Λύκειο
Αρχίζει αύριο στην επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής και η συζήτηση για τις αλλαγές στο εξεταστικό σύστημα και το Λύκειο. Οπως είναι γνωστό, σχεδόν όλες οι προτάσεις που έχουν κατατεθεί – από το πόρισμα Αντώνη Λιάκου μέχρι την τελευταία πρόταση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), συντείνουν στην καθιέρωση Εθνικού Απολυτηρίου, αναβάθμιση της Β’ και της Γ’ Λυκείου σε ένα μοντέλο ανάλογο με αυτό του Ιντερνάσιοναλ Μπακαλορεά και τη μετατροπή της Α’ Λυκείου σε προπαρασκευαστική τάξη. Το μοντέλο αυτό προβλέπει μεγάλη εξειδίκευση στην Γ’ Λυκείου. Χθες το ΙΕΠ ανακοίνωσε τα μαθήματα επιλογής της Γ’ τάξης που προτείνονται: Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Αρχαία, Ιστορία, Λατινικά, Φιλοσοφία, Πολιτικοί και Κοινωνικοί Θεσμοί, Πληροφορική, Πολιτική Οικονομία, Ξένες Γλώσσες, Ζητήματα Ηθικής και Θρησκειών, Σχέδιο, Μουσική, Ιστορία της Τέχνης, αλλά και μαθήματα ΕΠΑΛ.