Mπορεί η Mercedes-Benz να κατέκτησε ακούραστα το περσινό πρωτάθλημα στη Formula 1, ο Νίκο Ρόσμπεργκ να έκλεψε τον τίτλο των οδηγών από τον Λιούις Χάμιλτον, όμως υπάρχει και ο τίτλος του πρωταθλητή των προσπεράσεων, ο οποίος απονεμήθηκε το 2016 στον ταλαντούχο –και τον νεότερο πιλότο της κορωνίδας του μηχανοκίνητου πρωταθλήματος –19χρονο Μαξ Φερστάπεν. Ο ίδιος δηλώνει ότι δεν είχε ποτέ κάποιο είδωλο και δεν δέχεται τον τίτλο που του έχουν χρεώσει –ο νέος Αϊρτον Σένα. Ο ολλανδός οδηγός της Formula 1 υπογράμμισε πως δεν είχε ποτέ κάποιο πρότυπο στην παιδική του ηλικία και δεν του αρέσει που τον παρομοιάζουν με τον αείμνηστο βραζιλιάνο οδηγό.
Ο Μαξ Φερστάπεν δεν είναι σε καμία περίπτωση ένα «φυσιολογικό» παιδί. Κανονικά, στην ηλικία των 18 ετών θα έπρεπε να ήταν έναν νέος οδηγός που θα περηφανευόταν ότι πέρασε με επιτυχία τις εξετάσεις για την απόκτηση διπλώματος ΙΧ. Ομως, ο νεαρός προτίμησε να τα προσπεράσει όλα αυτά (όπως γνωρίζει πολύ καλά να κάνει και στην πράξη) και να στραφεί σε κάτι που γνωρίζουν και οι γονείς του. Τους αγώνες. Ο Φερστάπεν είναι γιος του Τζος Φερστάπεν, πρώην οδηγού της F1, ενώ η μητέρα του –που τον προέτρεπε πολύ περισσότερο από τον πατέρα του να τρέχει σε αγώνες –συμμετείχε σε αγώνες στα καρτ. Ετρεξε για πρώτη φορά σε αγώνα καρτ στην ηλικία των 4,5 ετών. Η παρθενική του συμμετοχή στη Formula 1 έγινε το 2015 με την Toro Rosso, στο Γκραν Πρι της Αυστραλίας, όταν ο ανήλικος τότε Φερστάπεν έγινε ο νεότερος πιλότος που συμμετείχε ποτέ σε γκραν πρι (17 χρονών και 166 ημερών). Πέρυσι ήταν μια υπέροχη σεζόν για τον ίδιο αλλά και την ομάδα του, τη Red Bull. Κέρδισε ένα γκραν πρι, ανέβηκε τέσσερις φορές στο δεύτερο σκαλί του βάθρου και άλλες δύο στο τρίτο. Συνέλεξε 204 βαθμούς και κατέκτησε την πέμπτη θέση στο πρωτάθλημα οδηγών. Ο Φερστάπεν, ο οποίος συνεχίζει με τη Red Bull και το 2017, δήλωσε πριν από λίγες ημέρες ότι είναι έτοιμος να κατακτήσει φέτος τον παγκόσμιο τίτλο: «Είμαι έτοιμος από το 2015, όταν έτρεξα για πρώτη φορά με το μονοθέσιο της Toro Rosso».
Τα προσπεράσματα σε αριθμούς. Το σύνολο των προσπερασμάτων κατά τη διάρκεια της περσινής σεζόν ανήλθε στα 866 –κατά μέσο όρο 41,2 ανά αγώνα. Τα περισσότερα προσπεράσματα πραγματοποιήθηκαν στο Γκραν Πρι της Κίνας (συνολικά 128). Ο Μαξ Φερστάπεν ήταν ο οδηγός που πραγματοποίησε την περσινή σεζόν τα περισσότερα προσπεράσματα (συνολικά 78 προσπεράσεις), ενώ ο οδηγός που έκανε τις περισσότερες προσπεράσεις σε έναν αγώνα ήταν ο Λιούις Χάμιλτον.